Gå til innhold

Diskriminering av 87-ere!


Anbefalte innlegg

Dette er bare en HATTRÅD mot politikere som setter i verk ting akkurat på feil tidspunkt:

 

- Fra Juli 2003 må alle som blir 16 år, ta et ekstra kurs (koster ca. 2000,-) for å kunne øvesleskjøre. Dette rammer alle født sent 1987 og utover....

:thumbdown:

 

- Samtidig med at dette kurset ble innført, ble det bestemt at fra 2005 blir det ENDA vanskeligere å ta lappen(flere prøver, mer kostbart). rammer alle født etter 31.12.86.

:scared:

 

- Nå i det siste har det også blitt klart at -88-generasjonen kan få slippe hatfaget-nynorsk(ihvertfall halvparten av dem)

:angry:

 

Jeg tror dette er en voldsom kampanje satt ut i livet av hardnakkede kapitalister kun for å ramme tidenes generasjon....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

umh, har bare en kommentar til det med å ta lappen:

Takk gud og politikere for at det endelig skal bli litt vanskeligere å ta lappen for alle de totalt inkompetente menneskene som ALDRI bør få sitte bak rattet. Hadde det bare hatt tilbakevirkende kraft og...

 

Når det gjelder å slippe nynorsk så er dette synd. Mottar man et brev på nynorsk i en offisiell sammenheng så er man forpliktet til å svare på samme målføre. Gleder meg til å se dette nå... Nei, ned med bokmål og lenge leve ekte norsk :w00t:

Endret av enden
Lenke til kommentar
umh, har bare en kommentar til det med å ta lappen:

Takk gud og politikere for at det endelig skal bli litt vanskeligere å ta lappen for alle de totalt inkompetente menneskene som ALDRI bør få sitte bak rattet. Hadde det bare hatt tilbakevirkende kraft og...

Enig, har sansen for at folk skal lære seg trafikkregler før de kjører en moped på veien.

 

Når det gjelder å slippe nynorsk så er dette synd. Mottar man et brev på nynorsk i en offisiell sammenheng så er man forpliktet til å svare på samme målføre. Gleder meg til å se dette nå... Nei, ned med bokmål og lenge leve ekte norsk

Nynorsk er bokmål med en liten vri, folk som snakker bokmål forstår hva en som snakker nynorsk mener, og omvendt. Det er helt latterlig at vi skal lære om nynorskgramatikk. Det med at folk som jobber for staten er pålagt å svare skrivtlig på samme målføre er totalt idiotisk. En som er nynorsk forstår utmerket hva det står i en brev som er skrevet på bokmål.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Heh, det virker som jeg er født i et litt "uheldig" år slikt sett, ja. Skulle gjerne sluppet nynorsken, men kjøringa bryr jeg meg ikke så mye om. Den tid, den sorg, osv; i og med at jeg har hatt tre timer nynorsk i dag, er det dagens største irritasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvis den nye skolereformen blir innført, blir det beinhardt for 89, 90 osv modeller på vgs. Tror 86-årgangen er ganske heldige og 87-årgangen trenger ikke klage.

Lenke til kommentar
Mottar man et brev på nynorsk i en offisiell sammenheng så er man forpliktet til å svare på samme målføre.

Nei. Dette er en gammel lov som ingen i det offentlige egentlig skjønner hvorfor fortsatt står der, for i praksis blir den ikke utøvd. Mottar du et brev skrevet på nynorsk gir de blanke i hvilke mål du bruker i ditt svar..

Lenke til kommentar

Vel, mange får vel foreldrene til å punge ut for oppkjøring hvis man ikke venter til man blir 30. De som ikke har råd kan trøste seg med at de er offer for et klasseskille, og må innse at de ikke er privilegerte til å kjøre bil, som selvfølgelig er en luksussærrett. Det sier seg jo selv at man blir en bedre sjåfør desto nærmere pungen er bristepunktet.

 

Vel, revolver til side, det er nok mye som kan forandres med kjøreopplæringen. Men for å være ærlig kan jeg vel ikke gjøre annet enn å nyte skadefryden. Men det man har vondt av kan man dø av. Dessuten er ingenting så deilig som å gå ut av skolen med den deilige følelsen om at du aldri mer skal skrive nynorsk. Untatt tullenynorsk da, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Mottar man et brev på nynorsk i en offisiell sammenheng så er man forpliktet til å svare på samme målføre.

Nei. Dette er en gammel lov som ingen i det offentlige egentlig skjønner hvorfor fortsatt står der, for i praksis blir den ikke utøvd. Mottar du et brev skrevet på nynorsk gir de blanke i hvilke mål du bruker i ditt svar..

Enig

Lenke til kommentar
- Nå i det siste har det også blitt klart at -88-generasjonen kan få slippe hatfaget-nynorsk(ihvertfall halvparten av dem)

:angry:

Seriøst? 10.klasse nbå altså?

 

Det virker sånn, ja, dersom ikke politikerne somler...

 

EDIT:

 

TIL magnus1987:

 

Hvor lenge satt du i kø for å bli med på grunnkurset?

En kamerat av meg meldte seg på i Desember, men kurset startet ikke før i Mars :D

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...