Gå til innhold

Vet ikke hvilken nr 2 kamera jeg skal velge

Anbefalte innlegg

Har Canon 300D og ønsker et lite kamera jeg kan ta med meg. Men vet ikke hva jeg vil ha. Har dere noen komentarer til disse. Har lest masse tester flere steder men alle får jo god ros.

Canon Ixus 500. Dårlig batterikapasitet.

Canon G5 er altfor stort og tung og ikke medregnet.

Mens Sony DSC-V1 er mye lettere og med nok funksjoner

Canon S50.

Olynpus mju 400

Casio EX-Z40 (Noen som har lest noe test om dette? Er d bare batterilevetiden som er forskjellig fra Z4? Er 85000 punkter på LCD mye dårligere?)

Casio EX-P600

Hva tror dere om disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha satset på de minste kameraene siden dette skal være et kamera nr. 2.

Digital Ixus eller Pentax Optio. Pentax synes jeg har maaange fine modeller som er greie å putte i lommen. Casio Exilim P600 synes jeg begynner å bli litt vel stor til lommebruk.

Lenke til kommentar

Jeg har også en 300D, og bruker en Ixus 400 som nr 2. Det jeg har opplevd er at kamera nr 2 er nettopp det, nr 2. Når jeg har planlagt å fotografere noe, er det selvsagt 300D som brukes. Ixusen er ellers alltid med, for knipsing. Og jeg ser at jeg faktisk aldri har klart å tømme batteriet, jeg tar faktisk ikke hundrevis av bilder av gangen med den, i motsetning til med 300D...og ellers, minnebrikken går jo som regel full før batteriet er tomt.

Min anbefaling: Kjøp blant de minste kameraene, da kan du alltid ha det med. Eneste krav jeg ville sette er at det er rimelig solid, altså mest mulig metall, siden det alltid skal være med deg. Jeg har aldri følt jeg trenger masse 'avanserte' funksjoner på et slikt kamera.

Ellers ville jeg sett på 'tilbehøret'; se at det finnes en kameraveske som er minst mulig,helst noe nær pølseskin (behøver ikke være orginal), så kameraet/veske ikke blir dobbel så stor, og ellers se til at den har beltefeste. Og hva med undervannshus til det lille digitale kameraet? Det kan gi nye typer bilder, ikke bare ved/i sjøen, men i bekker og tjern...Jeg liker det i hvert fall...

Lenke til kommentar

Takker for bra inspill. Andre som har noen gode forslag? Nå kommer 6 mega pixel lameraene for fult ser det ut som.

Olympus C-60 osv. Holder en liten knapp på Sony DCS-V1, men denne er det vel ikke noe undervanshus til og det har litt liten skjerm. Noen som vet om det kommer en ny utgave her snart?

Pentax Optio S4 synes jeg blir i minste laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...