Pandore Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Lurer på en ting. Er FireWire-kort noe man absolutt må kjøpe i tillegg, eller er det standard på noen nyere maskiner (har en maskin som er 2 måneder gammel)... Har kjøpt kabel, men lurer på om jeg trenger kort. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hvis du ikke har FireWire på din PC, og driver med video, trenger du et slikt kort. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Veel, er jo ikke så vanskelig å finne ut om du har det akkuratt da Se bak på maskinen, om du har noen porter (pleier å være 4) som ligner på usb-porter ved siden av hverandre som går til en av PCI-portene så er det antakeligvis firewire. Men regner med at du fikk med et ark med spesifikasjoner på pc'en når du kjøpte den(?) Står isåfall i den. Det er ikke så vanlig med firewire i ferdig-pc'er, iallefall ikke av de billige (elkjøp). Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hvordan skal FireWire kunne funke uten FireWire innganger på pcen?.. Hehe -- Jeg har F/W på laptopen og den stasjonere pcen min. Den enkleste måten å sjekke om du har firewire på er å rett og slett ta en titt på inn/utgangene på pcen! Fatter du 0 av dette (virkelig??) kan du jo alltids sjekke "Device Manager" (elns) på Windows eller dra en "lspci" om du har Linux. Selv fikk jeg dette fram: 02:04.1 FireWire (IEEE 1394): Ricoh Co Ltd R5C551 IEEE 1394 Controller Som tydligvis sier jeg har FireWire Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 jeg skjønner at det ikke funker hvis man ikke har innganger på pcen, men jeg troddeat hvis man hadde innganger men at man også måtta ha et kort.. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 jeg skjønner at det ikke funker hvis man ikke har innganger på pcen, men jeg troddeat hvis man hadde innganger men at man også måtta ha et kort.. Å, ja Hehe, nei. Du trenger ikke noe ekstra. Trenger bare en OHCI kompatibel IEEE1394 (Firewire / i.link ) port Lenke til kommentar
bj0rn Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Vanligvis ligger FireWire inngangene på FireWire kortet, på samme måte som du kobler skjermkabelen til skjermkortet. Men det er heller ikke helt uvanlig at hovedkortet har en eller flere firewire innganger. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Slenger meg på denne tråden. For videoredigering er det samme hvilket firewire kort du har? Hva er forskellen på et kort til 200 kr og ett til 1000 kr. Jeg har et DCR-TRV 12 (Dig ut ikke inn) og ønsker overføre filmer fra kamera til DVD. Vil disse produktenen løse dette? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110513&cks=SER http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=104093&cks=SER Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Så lenge der er OHCI kompatible så har det lite å si for amatører hvilket en velger... Bare pass på at det er kompatibelt med programvaren din. (eller, motsatt egentlig - programvaren kompatibelt med hardwaren).... Uansett, programmer som AVID er ganske kresen på FireWire kort - så du må sjekke databasen deres om du skal bruke AVID. Lenke til kommentar
NERV Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 OHCI? Stod ikke noe om det på kortet jeg ser på, men det følger med Ulead... ? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 du VIL ha et OHCI kompatibelt kort. Om du ikke har så vil du ha digre problemer med å bruke det med andre program enn det er spesifikt laget til... Det pleier alltid å stå en plass i spesifikasjonene om det er OHCI kompatibelt - Linux sin "lsmod" og Windows sin device manager forteller deg også om det er OHCI kompatibelt når du har plugget det inn. Lenke til kommentar
hart Skrevet 25. april 2004 Del Skrevet 25. april 2004 Du trenger ikke å kjøpe en FW-kabel til det Sunswaykortet, det følger med en FW-kabel som er kompatibel med kameraet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå