MiraQdata Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg har dem installert separat på to harddisker. Jeg vil formatere disken med xp, og deretter gjøre en ny clean install av xp! Hvordan? Win 98 viser ikke D: (XP disken), har prøvd å formatere D: i XP men får det ikke til! Lenke til kommentar
Telcontar Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Har du prøvd å boote med win98 boot disk, da får du tilgang til alle disker uansett format. Ellers så kan du jo kjøre Partition Magic (eller PQ boot disker) hvis du har. Med PQ får du se alle disker og partisjoner uansett format. Telcontar Lenke til kommentar
The_Lord Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Sjekk siden http://www.tweak3d.net , de har guider om dual boot. Vet ikke om de har fått inn noe med XP der ennå, men de som er der kan i hvertfall gi deg en pekepinn. Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 D: har filformat NTFS og jeg har ikke tilgang til den i win 98.... er det mulig å konvertere D: (XP) til FAT32? Da dukker den kansje opp i win 98? Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jadda, om du har en sån bootable WinXP eller Win2k-cd, start opp maskina med denne, gå så langt i instalasjonen at du kommer til der du velger hvilken partisjon du skal installere på osv, her tar du å formaterer den NTFS-partisjonen til FAT32 og driter i resten av installasjonen...simple as that - nå ser du den både med Win9x-bootdisk og i Win9x. Lenke til kommentar
PapagenoNo Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Quote: On 2001-10-30 21:53, DFN skrev:...her tar du å formaterer den NTFS-partisjonen til FAT32 og driter i resten av installasjonen...simple as that - nå ser du den både med Win9x-bootdisk og i Win9x. Etter å ha formatert NTFS til FAT32 er det jo ikke så mye igjen på den disken da... Så ta med installasjonen også :wink: Lenke til kommentar
MiraQdata Skrevet 31. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2001 Jeg kunne bare velge mellom quick eller vanlig NTFS formatering, det kom ikke opp noe FAT32 valg.... Men alt er reinstallert og fryd og gammen,så langt!! Takk for svar!!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå