Ar2 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg har en PC hjemme i stua med web kamera tilkoblet. Jeg har også en laptop med web kamera. Hjemme bruker jeg wifi. Det er ikke noe problem og sette om en kamera samtale mellom to ulike messenger profiler når jeg er hjemme. Hvis jeg tar med meg laptop'en ut klarer jeg ikke og opprette en kamera samtale, heller ikke en stemme samtale. Vanlig chatting er ikke noe problem. Jeg logger meg på med bredbånd på begge maskinene, så det skulle ikke være noe problem med hastigheten. Kan det være noen innstillinger jeg har oversett i messenger?? eller er det brannmurproblem. Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Vil tro det er brannmur, men det kommer helt ann på. Er du tilkoblet et eksternt tråløst nett, som det forsåvidt er mange av(peppes, oslo S), så er det nok brannmur problemer. Hvis du sitter hos en kamerat som får det til, er det nok noen problemer med innstillingene på datamaskinen (msn). Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Har også problemer med dette, men vet helt sikkert at det er pga en nasty brannmur. Sitter på en 11Mbit WLAN linje, men kan ikke bruke webcam eller mic på MSN . Får heller ikke oppdatert NAV o.l Fins det et eller annet tunell program som kan route denne trafikken gjennom port 80 slik at man kan benytte webcam på et slikt nettverk? Lenke til kommentar
Gisse Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 MSN støtter ikke NAT som kjøres på de fleste netverk med brannmur eller en server. (Har med at maskinens IP-adresse legges inn i selve datastrengen)... http://www.skype.com fungerer utmerket til voice på omtrent alle nett uten åpning av porter etc... (bruker port 80) Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hei Skype er grei nok til voice,, har brukt det en stund. Men i "mitt" tilfelle er MSN mer ønskelig pga min kone som vil prate live med sine foreldre. Foreldrene har en maskin med Win98 (Maskinen er for liten til å legge inn XP), og Skype støtter ikke det. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvis du kjører WinXP SP1 og har en brannmur som støtter uPNP (universal plug and play) så kan du aktivere uPNP på WinXP og da kan det hende at det går av selg selv. Det gjør iallefall jeg. Du finner upnp under Legg til/fjern programmer -> legg til/fjern windows komponenter. Husker ikke nøyaktig hvor under der igjen, men bare let litt. Du kan jo ta et søk på microsoft.com for å se hvilke porter du evt. kan åpne. Lenke til kommentar
Ar2 Skrevet 19. april 2004 Forfatter Del Skrevet 19. april 2004 Hvorfor fungerer chat og ikke voice eller video? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå