Gå til innhold

Viktig info borte

Anbefalte innlegg

:omg: Hei.. Jeg har egentlig ett litt stort problewm.. =P

Jeg jobber på sted som samler masse data, og informasjon. Men noe av disse opplysningene og maler blir lagret på hardisken på hver ansatt pce..

Og etter at jeg slo på pcen i dag, ville ingen ting funke.. den ville boote.. Jeg prøvde å boote den på cd'en , men den ville ikke finne noen hardisker. Jeg prøvde også få den opp i dos for å lese filene, men der ville den ikke åpne disken. Etter nærmere sjekking, finner jeg ut at hardisken har 'røket'.. Og inne på denne ligger informasjon vært minst 200 timers arbeid...

Hvordan kan jeg få dette ut..!???

Trenger hjelp fort, og er takknemlig for all hjelp.. :):no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Ring IBAS og send disken til de. De kan redde ut dataene, og dersom du har et-par dager til en uke du kan vente, koster det ikke så mye. Skal du ha dataene dine i løpet av 24 timer derimot, koster det _mye_.

Du forsøkte å åpne disken i DOS? Det fungerer dårlig dersom du har Windows 2000 eller Windows XP på NTFS!

Hvilket OS ligger på maskinen?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Er en mulighet for at elektronikken på HDen er røke..

Har du tilgang på en lik disk er det veldig enkelt å bytte kortet over..

Har du sjekka kabler om dem sitter på plass?

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Dersom ikke du vet hva du driver med, bør du tenke deg om 2 ganger før du forsøker å skifte kretskort på en harddisk, eller så risikerer du å ha 2 disker som ikke virker i stedet for bare 1 som ikke virker.

Firmaets navn står i det første svaret jeg ga deg, og kan finnes på www.ibas.no, og de gjør jobben for en rimelig penge. Rekonstruksjon av data er ikke billig i utg. pkt. så noen kroner må du ut med.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7815234

www.ibas.no , det samme firmaet som gjenopprettet data etter Sleipner-ulykken, hvis jeg ikke husker feil. :hmm:

Ta kontakt for priser o.l., jeg vet ikke noe særlig! :thumbs:

Hvis det er veldig viktig data (virker slik), så er det nok bedre å la profesjonelle ta seg av det enn at du begynner å tukle med det selv; tid er penger! ;)

Lykke til. :cool:

Lenke til kommentar

jeg har lest i hjemme-pc at ibas er sabla dyre(10.000-15.000kr)

tlf er 81010010(IBAS)

disse folka klarte å redde en gammal hardisk som det var slått en bolt igjenom og i tillegg helt 2dl syre over...

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg bytte brikke over..???

Har du ikke peiling så få noen som har det til å bytte kortet..

Envær som har bygget sammen noen PCer kan det.

Koster fra 0kr(vist det funker) til det den disken koster(vist kortet ryker)..

Men ta kortet fra en HD som kan ikke er i bruk i tillfelle kortet ryker..

Kan hende det er motoren/innmaten og som er gåen..den kan du ikke fixe/bytte selv.

Da må den til ibas..

TaZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...