myhken Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Ikke bli uvenner pga mine sider da...... Bruk tiden på å slakte sidene mine og ikke hverandre Lenke til kommentar
yNx Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Ikke bli uvenner pga mine sider da...... Bruk tiden på å slakte sidene mine og ikke hverandre Men du laget siden ut ifra templaten, right? Altså, jeg prøver bare å hjelpe. Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) 1. man bruker vel ikk NERD som skjellsord? gjør man vel? 2. Det er jo stor forskjell på templates i et program som illustrator (basic illustrator templates) og templates fra f.eks. templatemonster... Litt mere ON TOPIC: Sia ser veldig ut som om den er "for trykk", og ikke for web.. og det blir på en måte litt feil.. synes kanskje at det blir litt enkelt og litt rotete på en gang.. Menyen kunne lett tatt mye mindre plass, og "bullets"ene passer ikke helt sammen med det andre. Navnet på siden som står vannrett kan gjerne taes bort.. Man må anstrenge seg for å lese den, og hvitt på svart passet ikke med det andre.. Er nok ikke så flink på konstruktiv kritikk, men jeg prøvde iallefall.. Endret 17. april 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Jeg har kun brukt ett helt tomt ark ( for å få størrelsen ), alt annet har jeg selv laget til. Symboler og knapper er brukt fra Adobe sitt utvalg, de har jeg ikke laget selv, men de hørte ikke til templaten jeg brukte for å få størrelsen på sidene. Det samme gjelder farger på sidene, det er det jeg selv som har satt sammen. Menyer osv, har jeg også laget "selv" i den grad at jeg har plassert knapper og tekst der de nå står, ikke brukt noe mal på dette. Når det gjelder tekst størrelser, fonter, farger osv, er det jeg selv som har laget "malen" dette er ikke brukt ut i fra en mal/template. Når jeg var ferdig med den første siden, kopierte jeg den så i tre eksemplarer, og så endret jeg teksten i hoved feltet, og lagret sidene..... Om jeg har brukt ett template eller ikke, får de selv vurdere..... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 1. man bruker vel ikk NERD som skjellsord? gjør man vel? Jo. Hvem vil vel være en illeluktende person som ikke eier sosiale egenskaper, og som ikke ville klart seg uten datamaskinen? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg har kun brukt ett helt tomt ark ( for å få størrelsen ), alt annet har jeg selv laget til. Symboler og knapper er brukt fra Adobe sitt utvalg, de har jeg ikke laget selv, men de hørte ikke til templaten jeg brukte for å få størrelsen på sidene. Det samme gjelder farger på sidene, det er det jeg selv som har satt sammen. Menyer osv, har jeg også laget "selv" i den grad at jeg har plassert knapper og tekst der de nå står, ikke brukt noe mal på dette. Når det gjelder tekst størrelser, fonter, farger osv, er det jeg selv som har laget "malen" dette er ikke brukt ut i fra en mal/template. Når jeg var ferdig med den første siden, kopierte jeg den så i tre eksemplarer, og så endret jeg teksten i hoved feltet, og lagret sidene..... Om jeg har brukt ett template eller ikke, får de selv vurdere..... Det ser i hvert fall veldig slikt ut. Jeg mente ikke det med mal bokstavelig, jeg mente at siden bar preg av at du var _veldig_ inspirert av templaten da du lagde den. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Siden hele siden er en .gif, blir det vel noe kronglete med oppdateringe, men det er kanskje noe du skal forandre på etterhvert. Jeg liker heller ikke den svare borden som skiller meny og hovedside. Den er litt for tykk og fremdtredende. Siden du har siden som en gif, gir du ikke brukere noen muligheter for å skifte skrift størrelse dersom de skulle ha behov for det... Litt kjdelig side, men det kommer jo an på hva du skal bruke den til også.. Noe jeg la merke til for serveren din var at dersom jeg skrev inn kun folder listet den innholdet i folder isteden for index filen. Dersom du ikke har noe imot at desøkende kan kikke rundt i katalogenene dine er det ikke noe problem, ellers burde du kanskje legge inn at besøkende ikke kan se innholdet i katalogene dine, men at index filen blir vist. Og dersom du ikke har en index fil i katalogen blir brukeren vist en feilmelding. Ellers en grei start.. Lykke til videre Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Det er ganske kronglete med oppdateringer ja, der liker jeg FrontPage bedre. Jeg tror jeg legger disse sidene død, og starter på nytt igjen. Har lært en god del allerede, og nå er det bare å finne på ett bra design, med greie farger, fornuftig bruk av knapper osv......... Og hvis ingen har alt for sterke motsetninger, bruker jeg oppløsningen 900*675 som grunnmal for sidene. Blir nok ikke ferdig med noen nye test siden før i morgen en gang. Så frem til det, kom gjerne med innspill, og generering av trafikk på serveren.... PS! Noen som kan Adobe Illustrator og vet hvordan man lett lager en tabell der?? Slik at jeg kan lage ett fotoalbum uten alt for mye mekk...... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Da er versjon 4 i gang. Har laget en grunn mal som jeg gjerne vil ha litt tilbakemeldinger på... adressen er: http://myhken.com/hovedsider2/index.html Når det gjelder directory browsing, så skal jeg fikse det etterhvert, men det er ikke så mange kataloger som ikke har index fil, og folk har kun tilgang til webserver delen, så tror ikke det skal være noe problem. Nå tar jeg kvelden!! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) http://myhken.com/hovedsider2/index.html Veldig kjedelig fargevalg. Veldig kjedelig fontvalg. Gråe, kjedelig ikoner i menyen. Hvor er fargene? Kreativiteten? Det morsomme? Det eksperimentelle? EDIT: The truth is hard, my friend. Endret 17. april 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
yNx Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det så ut som et gammelt program i windows 3.1 Ikke ta deg nær Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 først: ynx: unskyld kan du se lenge etter. Der setter jeg strek. @trådstarter (slik jeg prøver å tenke litt) Velg deg en farge du liker, ikke for skrikende, rundt den bruk maks 3 andre farger. Også ville jeg deretter sett for meg i hodet hvordan jeg ville hatt layouten, hvor skal meny and so on.... deretter ville jeg begynt et sted, enten header eller meny og prøvd å bygd meg rundt en av de. Dette er jo en måte å gjøre det på, selv om jeg kanskje tenker sånn i starten er det skjelden jeg ender opp med å gjøre det sånn Men har lært meg at det å ha en plan er lettere. Dessuten hender det ofte jeg henter inspirasjon fra andre sider. Ser på dem og studerer dem. Også ha jeg elementene i bakhodet. Dermed unngår jeg å koppiere dem helt. Håper jeg Men som nevnt en del ganger på forumet, de fleste layouter er brukt for lengst, så det er jo ikke så rart om en siden kan ligne på en. Spes de sider med lite grafikk. Men stå på Lenke til kommentar
yNx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 først: ynx: unskyld kan du se lenge etter. Der setter jeg strek. Hadde egentlig ikke forventet det heller av en slik som deg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 først: ynx: unskyld kan du se lenge etter. Der setter jeg strek. Hadde egentlig ikke forventet det heller av en slik som deg. Aner ikke hva dere snakker om, men fullfør det på PM elns. Diskuter sak, ikke person.. Lenke til kommentar
yNx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 først: ynx: unskyld kan du se lenge etter. Der setter jeg strek. Hadde egentlig ikke forventet det heller av en slik som deg. Aner ikke hva dere snakker om, men fullfør det på PM elns. Diskuter sak, ikke person.. Hadde du orket å lese hele posten, hadde du skjønt det Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Fikset litt på fargene.....og knappene Ikke så mye Windows 3.1 nå vel? hehe Og dere, jeg tar meg ikke nær av kritikk, som nevnt, dette er mine første sider i Adobe Illustrator, så for å lære trenger jeg kritikk. Mitt største problem nå, er å få laget fotoalbummet, det blir mye knot. Tror faktisk jeg jukser litt, og bruker fotoalbummet fra FrontPage, det blir mye lettere å holde ved like, hvis ingen har noen gode tips på hvordan jeg skal få det til i Adobe..... Nei, jeg får begynne å mekke resten av sidene.... Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 først: ynx: unskyld kan du se lenge etter. Der setter jeg strek. Hadde egentlig ikke forventet det heller av en slik som deg. Aner ikke hva dere snakker om, men fullfør det på PM elns. Diskuter sak, ikke person.. Hadde du orket å lese hele posten, hadde du skjønt det ynx: drop teh attitude, og ta det i PM.. Ikke alle som gidder å bry seg om person-ting i en tråd som ikke har noe med det å gjøre.. Og jeg for min del prøver heller å huske hva som ble skrevet tidligere i tråden om tråd-topic og ikke alt anna når jeg begynner å lese midt i en tråd..(trykke på "new post" you know.. leser som oftest ikke fra starten hver gang...) @topic: Synes det var bedre nå, men kanskje litt kjedelig? Når du senere skal sette denne "ut i livet", så vil jeg anbefae deg å klippe ut de elementene som MÅ være bilder, og bygge resten ved hjelp av html/css. Borderne og all teksten går fint ann å bruke html/css til, og det gjør det også raskere å laste og lettere å oppdatere... Liker fortsatt ikke helt slike bullets jeg da... Blir veldig "powerpoint" av det... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Da er versjon 4.0.2 klar for kritikk.... Jeg har beholdt fotoalbummet fra FrontPage ( dere er ikke klar over hvor mye knot det er å lage ett fotoalbum i Adobe Illustrator CS for en nybegynner som meg ) Ellers skal alt funke på sidene. Da er jeg som sagt klar for eller Adressen er fortsatt: http://myhken.com/hovedsider2 Å ja..... jeg vet at filene består av bilder, som tar litt tid hos folk med trege linjer Lenke til kommentar
yNx Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Mye bedre. Du har funnet deg en (om ikke litt spesiell) stil. Teksten var litt vanskelig å lese, og hva med mouseover på linkene? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Er teksten bedre nå? http://myhken.com/hovedsider2/index.html Det er spessielt på om meg siden, der det er mye tekst jeg sliter litt..... Jeg kan jo øke oppløsningen på bildene fra 900*675 til la oss si ca 1000, men da blir det kanskje litt for stort igjen? Mouseover, hadde vært kjekt, men ikke F om jeg finner ut hvordan jeg får til det i Adobe...help sidene sier ingen ting om det.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå