Gå til innhold

Kan ikke konvertere til Primary Partisjon

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har to Windows XP installert på maskinen (ikke spør hvorfor :blush:).

Men jeg vil fjerne den ene (windows 2) og ikke miste den andre (windows 1). Prøver å bruke Partition Magic, der har jeg klart å gjøre om Windows 2 partisjonen til Logical, men jeg klarer ikke å gjøre om Windows 1 partisjonen til Primary. Jeg trykker på Convert, men muligheten "gjør om til primary" er blokkert. Det går bare ikke.

Noen som kanskje vet hva som er feilen her, evt har hatt samme problem før?

På Forhånd Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke så mye erfraring med partition magic, men her du prøvd å gjøre det på windowsmåten.

Høyreklikk min datamaskin --> Behandle --> Diskbehandling

Test det ut, det er en mulighet. Kan bare ikke dy meg, hvorfor 2 XP? ;)

Lenke til kommentar

Etter det jeg kan se så har ikke Windows-Diskbehandling mulighet til å gjøre om til Primary disk.

Jeg får dermed gjort det med Acronis Partition Expert, eller, det hadde gått hvis jeg hadde hatt den ordentlige versjonen, ikke demoen.

Når det gjelder 2 Windowser har det noe med aktivering, og en tabbe ved installering og en konvertering til FAT32 og en Windows CD som måtte installere for å bli borte...

Ingen som vet om andre programmer som kan funke?

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Jo, du kan fjerne partisjon 2 med Partition Magic, og deretter la den stå uformatert. Boot så opp med XP1 og gå inn på diskbehandler der, og opprett en ny logisk partisjon på det uformaterte området. Voila!

Partisjon 1 vil ikke kunne konvertes til primary, dersom du benytter PQ Magic fra Windows, men hvorfor endre på den dersom du likevel får bootet?

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...