Oddvard Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hei Jeg har ei Sigma linse 70-300 mm APO Macro super. Denne vil jeg gjerne bruke på mitt nye Canon 300D. Det synes som alt er ok, stiller skarpt, men når jeg tar bilde får jeg opp en melding på kamera som sier error 99 (med ingen god forklaring hva dette betyr i manualen) og intet bilde. Har noen erfaring med dette? Er det feil med linsa? eller kamera? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Dette er en kjent feilkode på Sigmalinsene. Det gledelige er at du får linsene oppdatert gratis hos importøren. Importør er: Elite Foto Pb. 144 Lilleaker 0216 Oslo Tlf. 2273 6000 (Det ser ut til at det er Fujifilm Norge som eier tlf.nr., men jeg har hentet informasjonen i ei importørliste) Lenke til kommentar
[space] Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Var og hørte i en lokal fotobutikk nå, og de sa at Sigma kun fikset det gratis om man hadde kvittering. Nå har jeg 2 objektiver med denne feilen, men ikke kvittering på noen av dem. (1 rotet bort, 1 objektiv kjøpt brukt) Noen som vet om dette stemmer, eller hvor mye de tar for å fikse et objektiv uten kvittering? [space] Lenke til kommentar
Oddvard Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Hei Det er et firma i Bergen som reparerer Sigma linser og de heter Camera & Videoteknikk. Jeg sendte med kvittering og de fikset linsa gratis selv om den var litt over 2 år gammel. Ta kontakt med dem og spør angående dine 2 linser. De har telefonnummer 55 39 38 80 og internett adressen er : www.camera.no Lenke til kommentar
vvizard Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det er styrings-elektronikken i gamle Sigma-linser som må byttes (chip'en). Sigma er supre på service og gjør denne type arbeid gratis, men de kan nok kreve kvitteringer ja Ellers er Error-99 noe som kan forekomme med (u)jevne mellomrom med Sigma-linser av nyere dato også. Har opplevd det én gang på min 70-200 EX f/2.8. Skru linsa av og deretter på igjen, så pleier det å løse seg. Sørg også for at de elektriske kontaktene på både kamerahus og linse alltid er rene. Men i ditt tilfelle der du alltid får feilen, skyldes det nok som sagt at elektronikken i linsa er utdatert. Det er desverre noe man må tåle når man bruker Sigma, at det ikke finnes garanti for at linsene vil virke med neste modell Canon introduserer. Heldigvis har Sigma topp support slik sett, og retter opp "sine" feil gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå