Gå til innhold

Batterivann og frostveske?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samt senke flow rate vistnok.Test hos www.overklockers.com av diverse væsker til vannkjøling. De kom bl.a. frem til at metanol-basert kjølevæske ville senke flow rate noe, mens Ethylene Glycol (ofte rød, de har det bl. a. på biltema) basert frostvæske faktisk vil øke vannet`s mulige flowrate.

Hvis du leser testen grundig så vil Ethylene Glycol senke flow raten, mens Metanolbasert kjøleveske vil øke flow raten. :)

 

Fra overclockers.com: Automotive antifreeze (ethylene glycol) is a lot more viscous than water. While there may be reasons to add a small amount of antifreeze to a PC water-cooling system, one disadvantage is that it will increase the coolant's viscosity, resulting in lower overall system flow rates.

Endret av flashcrw
Lenke til kommentar
Samt senke flow rate vistnok.Test hos www.overklockers.com av diverse væsker til vannkjøling. De kom bl.a. frem til at metanol-basert kjølevæske ville senke flow rate noe, mens Ethylene Glycol (ofte rød, de har det bl. a. på biltema) basert frostvæske faktisk vil øke vannet`s mulige flowrate.

Hvis du leser testen grundig så vil Ethylene Glycol senke flow raten, mens Metanolbasert kjøleveske vil øke flow raten. :)

 

Fra overclockers.com: Automotive antifreeze (ethylene glycol) is a lot more viscous than water. While there may be reasons to add a small amount of antifreeze to a PC water-cooling system, one disadvantage is that it will increase the coolant's viscosity, resulting in lower overall system flow rates.

:wallbash:

 

Neste gang jeg skal gi råd om noe bør jeg kanskje lese litt mer nøye gjennom kilden :blush:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

DoRullings: Du fikk det samme problemet du også også. Jeg demonterte alt og renset det med sånn pipe renser, men en kamerat av meg som fikk akkurat samme prblem rensa dem med eddik. Det fungere får han også.

 

Men tror det ikke er noe vits å ta dem bort, jeg fikk akkurat samme temp som før.

Lykke til

 

 

Talker: Hmm, er ikke helt sikker men jeg tipper ca. 2,5 eller 3,0 deselitere

Endret av petter'n
Lenke til kommentar

I mine system går det ca 0.8-1l

 

Tanken(e) min(e) er da helt full (jeg har to forskjellige tanken (bruker bare en av gangen) som rommer omtrent det samme). Tankene er en Danger Den Floppy reservoir (2x3.1/2") og en Innovatek TankOmatic (den store versjonen).

 

Bruker også 1/2" slanger all over (det har litt å si kontra 3/8" tror jeg). Om jeg ikke fyller reservoiret helt til topps går det ca 0.6l, men da er det stort sett litt luft i systemet så jeg kjører tankene helt full og etterfyller så det alltid er fullt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...