Petterahl Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Har waterchill vannkjølings sett og lurer på hvordan veske jeg skal ha oppi det? Har hørt at man skal ha batterivann og frostveske. Er det riktig? Vannet er litt fucka nå på grunn av at jeg bomma litt med den guffa som fulgte meg waterchill settet. Tokk ikke oppi alt . Nå er det bare masse hvite prikker og skal fikse så det blir bra igjen til jeg får min nye prosessor! Jippi en xp-m 2400+ Endret 20. april 2004 av petter'n Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 stemmer det. batterivann eller sterilt vann som du får kjøpt på apotek. og ca 10% frostveske for å hindre bakterie vekst. Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Hvordan frostveske skal jeg bruke? Har sett at det finnes flere typer! Takk for alle kjempe kjappe svar ! Haster Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Samme det vel, men jeg vil tro det er konsentrert. Lenke til kommentar
Hazard Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hvordan frostveske skal jeg bruke? Har sett at det finnes flere typer!Takk for alle kjempe kjappe svar ! Haster Denne skulle funke bra hvis du vil ha rødt vann Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Gjør det noe om jeg tar Anti Freeze 50%, Ferdigblandet frostvæske til -36 grader Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg har brukt stort sett det første og beste jeg ser i hylla på bensinstasjonen, og det har funket fett på de 5-6 setta jeg har hatt. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 stemmer det. batterivann eller sterilt vann som du får kjøpt på apotek. og ca 10% frostveske for å hindre bakterie vekst. Fra apotek må vel være fryktelig dyrt i forhold til batterivann fra en bensinstasjon eller Biltema? Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) Glycol basert frostvæske har midre negative effekter i vannkjølings systemer enn metanol basert (vanlig frostveske kjøpt på bensinstasjon). Men forskjellen på dette er nok mest på papiret Batterivann får en kjøpt på bensinstasjoner ol ja, men sterilt vann må en på apoteket etter tror jeg (her er nok også forskjellene mest på papiret iht vannkjøling). Endret 18. april 2004 av AveMORphine Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 stemmer det. batterivann eller sterilt vann som du får kjøpt på apotek. og ca 10% frostveske for å hindre bakterie vekst. Fra apotek må vel være fryktelig dyrt i forhold til batterivann fra en bensinstasjon eller Biltema? Mulig det, 19.50kr for en liter på apoteket Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Poenget er å få det destillert på så mange måter som overhodet mulig. Leste at det faktisk kjøler bedre jo renere det er... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 jeg har en dæsj klorin oppi, har ikke sett noen alger av noe slag, er dette farlig for utstyret? Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 (endret) det koster 20,- for 1L destilert vaten på shell Endret 18. april 2004 av Grev_Rasmus Lenke til kommentar
Mima Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 hvis man har hatt vannkjøling i 3 uker uten frostvæske og så tar det oppi. Vil bakteriene dø da ? Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 det koster 20,- for 1L destilert vaten på shell og på statoil koster det 25,- kr for en liter. bare så alle veit det Lenke til kommentar
Endre Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Er det virkelig så mye dårligere å bare bruke kokt springvann? Lenke til kommentar
Campyy Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 hvis man har hatt vannkjøling i 3 uker uten frostvæske og så tar det oppi. Vil bakteriene dø da ? sannsynligvis, men det vil snnsynligvis ligge igjen spor etter bakteriene hvis det var det før du hadde i frostvæsken Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 jeg har en dæsj klorin oppi, har ikke sett noen alger av noe slag, er dette farlig for utstyret? Få det ut, fortest mulig! Klorin er ganske aggressive greier, og kan på sikt skade utstyret! Bruk 10-15% frostvæske i stedet, det reduserer korrosjon og holder algevekst i sjekk. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 FYI; batterivann koster 14.90 på biltema. Er jo ikke så store forskjellen, men hra man en biltema i nærheten kan det jo lønne seg hvis man skal ha noen liter. Lenke til kommentar
Campyy Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Er ikke metanol bedre enn frostvæske? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå