Gå til innhold

Holder 330W til dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffa meg en 330W strømforsyning ganske nylig, pga jeg tenkte det nye Radeon 9800proen min ville trenge det (hadde et gammelt 250W). :no:

Problemet er at windows plutselig får lyst til å reboote, ganske ofte.

Jeg har lest at det kan skyldes PSUet, men den klikker aldri når jeg speller HL:ns, bare når jeg surfer eller sitter i windows. Så jeg syns det ville vært rart at det er PSUen, men ville vært koslig å fått noen tilbakemeldinger.

ASUS A7V8X

AMD xp2800+ @ 2310mhz :)

Power Color Radeon 9800pro

256 - 512mb (prøvd å bytte og ta ut) DDR 3200/2100

2 HDDer , CD-rom , CD-Brenner

Ikke særlig mange vifter heller.

CPU temp ligger forresten på rundt 45/50C idle/load, MB temp er omtrent 35C.

Prøvd uten sidedør uten hell, har nå lagd en heimemekka airduct fra CPUen (den funker faktisk svært godt) :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Legg inn et program som viser spenninger. (Motherboard monitor f.eks)

Se hva 3.3v, 5v og 12v spenningene.

Les hvor mang Ampere PSU'en gir på de tre spenningene.

-Kjør "compmgmt.msc" og se om det er noen spennende feilmeldinger under <system tools / Event viewer>

-Trykk "Win" + "pause", <advanced>, <Startup and recovery> og ta vekk krysset for <automatically reboot>

Om du får en bluescreen da vil du få tid til å lese feilen.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke noe blåskjerm heller, det blir som å trykke inn reboot knappen, den bare restarter seg selv. :cry:

Jeg har også tatt ut Ram brikkene en for en og testa de, det hjalp ikke no, kjørt windiag memory test også. :(

Akkurat nå ligger også spenningene (ASUS Probe):

12V : 12,128

5V : 4,919

3,3 : 3,28

Har forøvrig putta inn det gamle Ti4200 kortet mitt, og det har kjørt stabilt nå i litt over ett døgn! :ermm: Skal teste Radeon' på brutters PC imorra, se om han sliter der og.

Takk for alle svar hittil iallfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Som en oppdatering er jeg styggredd for at det er Hoverkortet som er "skyld" i alle problemene! :cry: Det virker som om PCen til brutters, en P4 2,5ghz (motsatt til min amd) og P4P800 HK, kjører det kortet som bare det (hele dagen idag) , uten noen form for problemer. :ermm:

jeg leita litt på ASUS sine sider etter BIOS oppdateringer, og under A7V8X-X (er den -X'en viktig?) fant jeg en ny BIOS fra 18/3 i år eller no og description:

"Improved compatibility with ATI VGA cards" :scared:

Leita seff også på A7V8X sine download sider og fant ikke no slikt. Lurer på om jeg kan flashe til A7V8X-X sin BIOS, virker skummelt men, sendte et par e-mails til ASUS og skjekker om de har hørt no om problemer mellom 9800Pro og A7V8X, venter spent.

Trykk "Win" + "pause", <advanced>, <Startup and recovery> og ta vekk krysset for <automatically reboot>

Om du får en bluescreen da vil du få tid til å lese feilen

Skal prøve dette når jeg har smelt inn Radeon' her hos meg igjen, kanskje imorra kveld.

Lenke til kommentar

som noen andre her sa tidligere: SJEKK RAM'en DIN!

ta ut en og en ram brikke, helt til du har lokalisert den brikka som er defekt. Eller lån brikke® fra en kompis og kjør med dem for å se om det hjelper.

Defekte ram brikker skaper bl.a. helt identiske symptomer som det du beskriver her: random booting av systemet uten forvarsel

Sjekk også hovedkortet ditt; gå over samtlige komponenter med argusøyne. Kikk etter alle mulige avvik: kikk SÆRLIG etter kondensatorer som lekker/har est ut.

Slik som dette skal de IKKE se ut:

DSCF4178_capacitors.jpg

Lenke til kommentar

Har endelig fått en email fra Asus som sa at det var noen stabilitets problemer med HK og GFX Kortet, og at en BIOS oppdatering burde fixe dette. Skal se om jeg klarer å få til en flash i helga :ermm: (heldagser å lese på!! :cry: )

Vil nok poste en avsluttende post når jeg vet sikkert om dette var feilen, så kan forhåpentligvis andre med samme problem finne en løsning. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...