mrbard Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg la fra meg videokameraet og gikk en tur på butikk i skoletiden i går. Det resulterte i at noen av mine klassekamerater bestemte seg for å lage en dokumentarfilm om meg. Jeg redigerte siden råopptakene sammen til dette: http://www.home.no/powerlord/bard.wmv En som sa at det minner litt om programmet "PS, ung i Sverige med videokamera", som gikk på NRK for en tid tilbake. Kom gjerne med kommentarer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Synd alle som var med i det PS-programmet var psykopater med rusproblemer. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Synd alle som var med i det PS-programmet var psykopater med rusproblemer. .....Nei det er rett og slett feil. Teit innlegg. Dessuten så kan teknikkene, og den "snakke til kamera" tingen være lik og dermed ligner filmene. - Uansett, laster ned for åå få sett nå. Lenke til kommentar
bj0rn Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Den filmen var ikke noe særlig, faktisk ganske kjedelig og uintressant. Sikkert veldig kjekt for omgangskretsen din, men for meg var det relativt dårlig. Konseptet om å lage en dokumentar om seg selv kan bli ganske bra det, men det var ikke denne. Ganske pointless egentlig.. var ikke akkurat lett å forstå hva som ble sagt heller, delvis på grunn av all bakgrunnsstøyen, og delvis fordi jeg er fra vestlandet, og ikke forstår trøndersk alt for godt... Lenke til kommentar
AtomSmurf Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Synd alle som var med i det PS-programmet var psykopater med rusproblemer. He, tror du lider av angst for ikke-konformitet. Antagelsen din er veldig feilaktig generaliserende. PS serien er noe av det beste konseptmessig jeg har sett innen doku-sjangeren. Stig, Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Filmen var uinteressant, kjedelig, og lyden var elendig. Jeg sliter med å høre hva enkelte sier. Kommenterer mer når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Filmen var uinteressant, kjedelig, og lyden var elendig. Jeg sliter med å høre hva enkelte sier. Kommenterer mer når jeg kommer hjem. synest jeg å - Kjedelig!!! i en dokumentarfilm skal man få vite noe om det/den, jeg fikk ikke vite så mye om deg!!! Endret 20. april 2004 av TheMasteR Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 OK, I'm back - jeg skriver mer nå: Jeg syntes alt mellom innledning og avslutningen var tåpelig, dårlig og kjedelig. I tillegg til dette var kameraarbeidet latterlig, kommentarene for vage og mye unødvendige klipp. Det positive er at innledningen og slutten var positiv. Nå høres dette kanskje slemt ut, men dette er konstruktiv kritikk. Lykke til videre. Lenke til kommentar
zirk Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 "Nå høres dette kanskje slemt ut, men dette er konstruktiv kritikk. " Konstruktiv kritikk er å poengtere hva du mener var mindre bra og hvordan det eventuelt kan gjøres bedre, ikke si at det generelt var dårlig Feks kunne man sagt: "Jeg syns det virket mot sin hensikt å ha med flere klipp av personer som tydlig ikke kjente vedkommende det ble spurt om. Man får fort en følelse av at denne Bård ikke var spesielt godt kjent annet enn at han hadde et kamera. Du burde ta bort flere av de klippene der folk sier ala 'Bård ? kjennern ikke, men han er sikkert grei han", og holde seg til de klippene hvor folk sier noe om han" Det er konstruktiv kritikk. Egentlig burde man vel slengt på en 'fordi da ..' også. 5 cents Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 6. mai 2004 Del Skrevet 6. mai 2004 @ filmen... bra redigert og satt sammen, men enkelt ing (nevnt over) burde vært utelatt.. ellers; Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 har ikke sett den, men husk at dersom du skal lage en film.... uansett lengde og dybde og kvalitet, dersom du vil at "vanlige" folk skal like den, så må den omhandle ETT tema, og KUN ett tema.... Temaet skal være: ETT. (for å si det på Monty Python-måten:))...... det høres kanskje ut som rabbel for deg og alle andre som tar det til betraktning, men tenk over det: absolutt alle riksdekkende program omhandler nøyaktig ETT tema. Om du lager en dokumentar, handler det ikke om én person eller ett lag. Det handler om én ting som er spesielt med den personen eller det laget. Dersom du altså skal lage en dokumentar om DEG, så ikke la den bli om deg generelt, la den bli om deg og din maniske samlertrang til Donald-blader, evt Aktuell Rapport. La det være om din ustoppelige trang til å kaste fjernsynsapparat i veggen. Bare alt annet enn: "noe generelt". Dette er selvfølgelig trist for mennesker som kan mer enn én ting. En dokumentar om MEG f.eks KUNNE handlet om at jeg både er flink som fotograf, skuespiller, lysmann, lydmann, gitarist, bassist, vokalist, pianist, trommis, maler, tegner OG en god kompis, MEN den hadde ikke kunnet selges pga folk liker av en eller annen grunn ikke slike historier. Fjernsynsprogram skal omhandle EN ting, og være i EN spesiell stil. Mer klarer ikke hjernen å fatte på en gang. Skal filmen din være kaotisk i stilen, så må den være det hele veien, bryter du fra det, vil vanlige folk kategorisere filmen din som "sær" og derav ubrukelig. Nå er alt dette på spissen, men dette er for tiden det jeg har størst problemer med å tilpasse meg til. Jeg har mange historier jeg vil lage film av, men jeg vil ha både skrekk og humor i samma film: -"går ikke, går ikke an å selge" vil være mitt svar om jeg presenterer manus til venner eller arbeidskamerater. På spissen igjen, men bare husk at det skal være ETT tema, så får du plutselig et mye vanligere og mer "ordentlig" produkt. (kaster ikke kritikk verken mot trådstarter, forumbrukerne, men derimot til massene. Det er disse vi i framtida skal lage historier til, og som vi må tilpasse oss til. Det er viktig å "lure inn" noen visdomsord innimellom, så massen faktisk lærer noe mens ræva dems gror) Til dem som ble sjokkert over denne posten: jeg hater fjernsyn generelt intenst, MEN jeg vil inn i fjernsynet og jobbe for å kunne lage noe som er verdt å se. Jeg skriver dette klokka tre på natta, så i morra skal jeg med vennlighet unnskylde min brautende oppførsel. Men husk: 1 stk tema, det er ALT du får. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. mai 2004 Del Skrevet 7. mai 2004 Det var jo bare snakk om han Martin. (Resten hørte jeg ikke) Hva er det for en skole da? Det så jo ut som en bunker hele greiene. Og hvem er de idiotene som sitter med masse bøker i friminuttet? (med mindre det er tentamen tid nå) Gleder meg til neste gang jeg ser to brusautomater, for da skal jeg sitte mellom de. "Marte, hva syntes du om Bård? Hva syntes du om Bård? HVA SYNTES DU OM BÅRD?" Liker den stilen der jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå