Gå til innhold

Funker AMD Athlon XP prosessorene på Abit KT7A?

PanZeRh0re

Anbefalte innlegg

Heisann! jeg har et

Abit KT7A hovedkort, av den gamle versjonen (det finnes jo en "gammel" versjon og en "Nyere" versjon, dvs versjon 1.3, iføle Abit's hjemmeside når jeg ser på BIOS oppdateringer. Der står det to kolonner av BIOS oppdateringer, en for 1.3 versjonen og en for den "gamle" versjonen.).

Vil denne funke med f.eks AMD Athlon XP 1,33(@1500+) prosessoren? Vil hovedkortet mitt oppfatte det som en Thunderbird 1,33 Ghz? eller vil det oppstå problemer..?

Trenger svar raskt:D Har nemlig tenkt å kjøpe en XP prosessor som muligens skulle passe til mitt Abit KT7A hovedkort. Har oppdatert til den nyeste BIOS'en..ta i forbehold om at jeg mener den gamle versjonen av hovedkortet, ikke den nyeste 1.3 versjonen!

Vennligst hilsen Thomas Johannesen!

[ Denne Melding var redigert av: PanZeRh0re på 2001-10-30 18:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter det jeg har lest vil ikke athlon xp fungere på hovedkortet ditt. Du må ha versjon 1.3 for at kt7a skal fungere med athlon xp. Vet ikke hva som vil skje hvis du setter i en xp prosessor... Du kan jo kjøpe en og se!!! Og eventuelt bytte den hvis den ikke fungerer!!! Jeg har selv en eldre versjon av kt7a!!! Og det hadde vært fint å vite hva som skjer om en setter i en athlon xp prosessor

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Quote:

On 2001-11-09 18:36, Trondos skrev:

Hei alle sammen! Min første post! :smile:

Jeg har vært interessert i dette selv, jeg har et KT7-Raid. Gjorde et lite søk på nettet, og fant dette :

Skal en tro på d som blir sagt her, vil XP virke, men du får den ikke opp på full guffe. :/

------------

joda, det er jo bare å låse den opp og bruke multiplyer for å "kompensere" for at du ikke har 133 bus. Hvis du feks kjører bus opp på 112 får du 12.5x112 = 1400. og da overklokker du jo tilogmed littegrann :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...