Jonas Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Hallo Når jeg prøver denne koden her som skal liste opp en database i to liastbokser, klikker programmer når jeg tester det. Er det noe som er galt med koden min? Private Sub list_snarvei() Set db = OpenDatabase(App.path & "\snarveier.mdb", , , "") Set rstInfo = db.OpenRecordset("Info") If rstInfo.RecordCount = 0 Then GoTo f With rstInfo .MoveFirst .Edit o: List1.AddItem !Navn List2.AddItem !Om .MoveNext End With If rstInfo.EOF Then GoTo f GoTo o f: End Sub Endret 16. april 2004 av Jonas Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Tror ikke du bør bruke Edit kommandoen når du laster inn data fra en database. Dette var nok årsaken til problemet, og dessuten skal du unngå bruk av GoTo's så godt det mulig. Disse fører bare til uoversiktelige koder, og er kun inkludert i nyere versjoner for være bakoverkompatibelt med eldre koder (I tillegg til at error handleren fungerer med disse ) Bruk heller denne koden: Private Sub list_snarvei() Set db = OpenDatabase("C:\Test.mdb") Set rstInfo = db.OpenRecordset("Info") If rstInfo.RecordCount = 0 Then Exit Sub With rstInfo .MoveFirst Do Until .EOF List1.AddItem !Navn List2.AddItem !Om .MoveNext Loop End With End Sub Edit: Du kjenner lefi Endret 16. april 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå