Gå til innhold

Nice flash effekter over bilder på 2advanced

Anbefalte innlegg

Jeg ser sider som 2advanced har bilder med "aktivitet", det er noe som farer frem og tilbake gjennom bildet. Det er laget ved flash sant? :hmm:

Jeg kunne tenke meg å prøve noe det samme, men er det noen plass jeg kan lære dette? Jeg vet ikke hva dette "fenomenet" heter engang, så å søke etter noe er håpløst. ;)

takker for respons

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ikke mouseovers...

Jeg sier ikke at jeg har tenkt å prøve å lage noe så heavy som den siden.

Jeg snakker om stillbilder med hva jeg tror er flash lagde effekter, slik at siden ikke blir så statisk. Det er flash redigerte bilder ikke sant?

Sier bare at det ikke kan være nærmest umulig for meg å lage noen små animasjoner for å få liv i stillbildene. Noen svake lys som går i baner rundt på bildene i forskjellige mønster, i forskjellige baner osv. Ikke mye, bare litt som sagt.

Saken er at jeg ikke vet hva dette heter, og eller hvor jeg kan finne eventuelle tutorials så jeg kan prøve meg selv.

Endret av lollipop
Lenke til kommentar

For å sei det sånn:

For å komme i nærheten av effektane på 2advanced.com, og det å oppnå samme interaktivitet på sida - må du vere _flink_med_flash_

Uansett, om du skal lære deg flash er det lurt å starte på bunnen, slik som med alt anna. Lær deg alle grunnprinsipp veldig, veldig godt før du begynner på meir avanserte greier ;)

Lenke til kommentar

Skjønner skjønner.

Tror dere tror jeg har større forhåpninger enn det jeg har. Jeg skulle bare lage noe smågreier, ikke noe heavy. Bare for å teste da.

Må vel lære meg flash ja .. uffameg det kommer til å ta tid, men har funnet noen gode nybegynner greier. Håper jeg gidder å gjennomføre de.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skjønner hva du vil fram til, det er ikke så vanskelig som du tror... men først må du jo ha et fancy bilde... så lager du små hvite flater (veldig små) som har en veldig lav opacity.... du burde kunne litt basic flash i hvertfall, som å få disse flatene til å gå i en bane du tegner opp (guided lines eller no). Har prøvd dette selv en del ganger, er ikke så veldig vanskelig...

Jeg aner ikke om denne "teknikken" har noe navn men det burde ikke være vanskelig å skjønne hvordan man lager det hvis du kan litt flash... men selvfølgelig jo flinkere du er jo bedre resultat vil du få... første forsøk blir sikkert litt "slum" og ikke særlig smooth men etter hvert blir det bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...