Panter Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Så er det min tur til å miste mobilen på en pubtur. Det jeg så lurer på er hvor lenge det tar før mobilen blir sperret og ubrukelig for finneren slik at han forhåpentligvis skjønner at den er null verdt for han og dermed leverer den til politiet el. Krysser fingrene for det. Den ble meldt inn til Telenor i dag. Lenke til kommentar
kverna Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 tror nok den blir sperret i løpet av en arbeidsdag... hvis du ringer tidlig skjer det nok samme dagen eller neste. Det er veldig få som leverer tilbake mistete telefoner... Lenke til kommentar
Normann Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hmmm... når jeg ringte dem og ba dem sperre, sperret de bare simkortet mitt... det gikk på 1min... Lenke til kommentar
voluz Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Samma her. Sperres umiddelbart. SIM-kortet i hvertfall. Mulig tlf med IMEI-nr. tar litt lenger tid. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 SIM sperres i løpet av få minutter, skal du derimot sperre IMEI på telefonen må du anmelde det til politiet. Det er mao bare SIM som blir sperret av TnM. En sperring av IMEI tar ca en uke.(varierer litt) Lenke til kommentar
Panter Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Jeg tenkte ikke på Simkortet, det er sperret, men derimot tlfen. Forøvrig ikke jeg som ringte til Telenor å meldte den borte, han som ringte for meg hadde ikke imei nr mitt. Telenor finner det nummeret og sperrer mobilen fordet? Ikke får jeg ringt han heller nå og spurt hva de sa... Lenke til kommentar
tbone Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Nei, du må nok ta med deg IMEI nummeret til politiet og anmelde det for at telefonen skal bli svartelistet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Har jobbet i kundeservice på telenor mobil, de sperrer dem stort sett med bruker på tråden. Bare noe kjappe tastetrykk så er den sperra. Men du må oppgi fødselsdato el. adresse så de vet det faktisk er deg og ikke en dårlig kompis som kødderinger. Du blir bedt om å lage en "pin-kode" du kan oppgi til KS hvis du får den igjen og vil ha den åpna. Denne skrives ned i loggen på kunden. Endret 16. april 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Panter Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Nei, du må nok ta med deg IMEI nummeret til politiet og anmelde det for at telefonen skal bli svartelistet. Men det nr har jo ikke jeg.. Tror ikke jeg finner kvitteringen el. Lenke til kommentar
Normann Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Nei, du må nok ta med deg IMEI nummeret til politiet og anmelde det for at telefonen skal bli svartelistet. Men det nr har jo ikke jeg.. Tror ikke jeg finner kvitteringen el. Da er det bare å si hade til din gamle mobil... Lenke til kommentar
tbone Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det er uansett ikke noe å stresse med. Hvis de som har telefonen har peil så endrer de bare IMEI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå