EssspeN Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hei, Jeg har anskaffet meg en slik liten sak som rommer 256 mb som man kan ha på nøkkelknippe. USB "MINNE" eller USB DISC som andre kaller det. Har 2 spørsmål 1) Denne dukker opp som en vanlig flyttbar disc når jeg putter den i hvilken som helst maskin. La oss si jeg sletter noen filer på denne discen. hvor blir disse filene av? Det er ingen recylebin på USB discen? Slettes de direkte? Eller lagres de i recylebin på maskinen jeg kjører den på ? 2) Noen som vet om et program som kan kryptere innholdet på discen min uten for mye hassle (freeware?) .. Uten at jeg må installere noe hver gang jeg skal dekryptere? I dag bruker jeg winzip 9.0 som støtter 256 AES til kryptering. Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 De slettes fra disken, og går ikke i recycle bin, men angående dette krypterings programmet, skjekk ut hva du finner under programvare --> software... Egentlig skulle ikke det spårsmålet dukke opp her! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Dersom du er opptatt av sikkerhet bør du konfiguerere windows slik at filer som kastes, ikke havner i recycle bin, og sette opp CyberScrub elns til å wipe freespace i ny og ne. Nok om det. Evt. sette opp en ramdisk. PGP fungerer fint, og kan lage selv-dekrypterende arkiver uten problemer. Det er gratis. Der kan du også mounte hele usb-disken som en, stor kryptert fil som oppfører seg som en egen diskdrive, men det krever at du har PGP på de maskinene du skal bruke den på. Endret 16. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå