immo Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Huff og huff.. formaterte nettop harddisken og installerte XP på ny. Det trasige er: Får ikke lenger tilgang til den folderen jeg bruker til My documents! Har den på en annen partisjon.. kommer fint inn på andre mapper, men når jeg prøver denne får jeg "Access denied"! Hva i allverden skal jeg gjøre? Har 3-4 GB med mange av mine viktigste ressurser og data her! Lurer på hva som kan ha skjedd.. undres om jeg prøvde noe kryptering eller noe innebygde XP-greier på denne mappa.. kan det være det?! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Logg deg på som administrator og sett permissions riktig, så får du tilgang til filene. Filene er utilgjengelige for deg fordi XP oppfatter deg som en annen bruker enn den som opprettet filene, og nekter deg dermed adgang til filene. Det skjer som følge av at du satte "make files private" når du opprettet din egen bruker, og satte passord på kontoen, på den forrige installasjonen. Endret 16. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
immo Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Takk for svar. Jeg har bare en bruker (mitt navn) som er administrator. Logger jeg ut er denne brukeren eneste jeg kan velge. Prøvde å bytte brukernavn til det samme som jeg hadde før formattering.. og til og med sette passord til det samme som før (tror jeg) Men intet nyttet :/ Noen ideer? Evt. hvor jeg kan sette permissions på den folderen?? Takker for innspill! Lenke til kommentar
pcpro Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) ta og trykk f8 når du starter opp og velg safe mode så kommer administrator opp. Endret 16. april 2004 av pcpro Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hvis du bare har et brukernavn du logger inn med er det nok administrator rettigheter på den kontoen. Høyreklikk på mappa du ikke får åpna og velg sharing and security. Trykk å security tab'en øverst der. Så trykke du på add... knappen, skriver inn Everyone og trykker ok. Så burde det funke. Sjekk at det er krysset av for read & execute, list folder contents og read i vinduet under, permissions for Everyone. Lenke til kommentar
immo Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Aha.. her er det noe som ikke stemmer helt.. Står jo i user accounts at min login er administrator.. Men om jeg høyreklikker på mappa får jeg kun opp en "General" og en "sharing" tab.. ingen "Security" ? Prøvde å klikke f8 i oppstart men fi ikke logga på som noe annet.. endte i safe mode der ting heller ikke funka.. Noen ideer til? Edit: Tror forresten jeg laget et amin-passord da jeg la inn XP.. men det er ingen plass jeg får spørsmål om det Endret 16. april 2004 av immo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Dersom du setter opp pålogging slik at du MÅ skrive inn brukernavn og passord, kan du logge på som Administrator. Dersom du har standard-oppsettet med klikk på ikon for pålogging må du endre dette. Du kan endre det tilbake etterpå. Evt. endre rettighetene på den kontoen du allerede bruker. For å få opp det admin passordet du etterlyser i din siste post må du endre det slik at du MÅ skrive inn brukernavn som nevnt over. Det gjør du ved "change the way users log on/off" under "accounts" på "control panel". Håper det hjelper, keep us posted Endret 16. april 2004 av Slettet-10579 Lenke til kommentar
maedox Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) My computer -> tools -> folder options -> view. Helt nederst må du ta vekk krysset i boksen "use simple file sharing", så skal du få opp security tab'en for mapper. Endret 16. april 2004 av maedox Lenke til kommentar
snole Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...21&hl=kataloger Anbefaler å prøve søkefunksjonen her inne. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Dersom du har standard-oppsettet med klikk på ikon for pålogging må du endre dette. Du kan endre det tilbake etterpå. Man kan faktisk holde "ctrl alt del" nede i welcome screen for å få nt påloggings bildet , så benytte "administrator" . ... Lenke til kommentar
immo Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 TUSEN TUSEN takk alle! Tok mange inn ut inn ut inn ut inn ut! Når jeg endelig fikk opp den security-taben fikk jeg det til slutt til ved "Take ownership" ..var eneste måten. Var masse kildefiler ++ jeg trodde var gone! peewwh! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Another happy customer We aim to please! Lenke til kommentar
Moveman Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hadde akkurat samme problem Takk for hjelpen fra min side og Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtop...21&hl=kataloger Anbefaler å prøve søkefunksjonen her inne. Helt enig, men anbefaler også at ting postes riktig Lenke til kommentar
snole Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Det gjør jeg og. Det får du ta opp med han som faktisk startet den posten. Lenke til kommentar
immo Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Heh.. lette etter passende forum men fant ikke ..ser jo nå at windows-forumet kanskje hadde vært vært mer passende men tenkte HD-problem ikke Windows-problem Takker for deres tålmodighet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå