Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Norton Ghost og AutoInstall


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men..

 

 

Jeg jobber som lærling på en videregående skole og har fått i oppgave å finne ut hvordan man skal pushe ut ett image til flere pcer samtidig.

Har hørt at det skal gå ann å gjøre dette over nettverket, uten å bruke diskett eller andre ting.

 

 

Jeg har finni ut at man må bruke Symantec Ghost Console programmet til å gjøre dette, men jeg har ikke funnet ut helt hvordan jeg får gjort det.

Jeg har søkt og lest på nettet etter hjelp, men har ikke funnet noe særligt.

Noen som har gjort dette før eller har noen tips?

 

 

Noen som vet om det går ann å ghoste uten å bytte navn og legge dem til i domenet på hver pc etter hver gang?

 

 

Mulig jeg har gjort meg litt uklar, så si i fra hvis det er opplysninger som mangler her.

 

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ganske sikker på at du må kjøre Gostcast Server på den maskinen som har imaget, for deretter å koble deg opp mot denne via Ghost på de andre maskinene!

Hvis man gjør det, så må man boote opp klient pcene med disketter.

men det er lissom det jeg skal unngå å må gjøre.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er riktig sted å poste, men..

 

 

Jeg jobber som lærling på en videregående skole og har fått i oppgave å finne ut hvordan man skal pushe ut ett image til flere pcer samtidig.

Har hørt at det skal gå ann å gjøre dette over nettverket, uten å bruke diskett eller andre ting.

 

 

Jeg har finni ut at man må bruke Symantec Ghost Console programmet til å gjøre dette, men jeg har ikke funnet ut helt hvordan jeg får gjort det.

Jeg har søkt og lest på nettet etter hjelp, men har ikke funnet noe særligt.

Noen som har gjort dette før eller har noen tips?

 

 

Noen som vet om det går ann å ghoste uten å bytte navn og legge dem til i domenet på hver pc etter hver gang?

 

 

Mulig jeg har gjort meg litt uklar, så si i fra hvis det er opplysninger som mangler her.

 

 

Takker for alle svar :)

Du må legge inn en ghost klient på maskinene for å kunne bruke ghost console. Når det er gjort er det en drøm å reinstalere pc`ene uten selv å gå rundt og stappe disketter. Du finner mer informasjon i dokumentasjonen til ghost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...