Lond Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Skal kjøpe en 200gig IDE-harddisk (7200,8)til mitt system. Hva bør jeg huske før jeg installerer/kjøper den? Jumper? Formatering? Partisjonering? osv. osv. Ps. Kan dere anbefale en bra 200/160 gig harddisk? Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 den du he windoes på skal stå på master å den andre skal stå på slave. viss du har berre en hardisk på ide kabelen kan den stå på cable select. Reknar med hovedkortet ditt klarer å lage partisjone på en so stor hardisk. Ole-Johan [email protected] Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Du trenger ikke å sette den andre til slave, la den stå på cable select. Det er det beste har jeg funnet ut, lettere hvis du skal bytte harddisken med andre personer. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Vet ikke hvilken versjon av windows du kjører/skal kjøre. Men det er et kjent fenomen at mange av windowsene ikke klarer å kjenne igjen diskens reelle størrelse. Hadde dette problemet på min Maxtor 200GB. Dette retter du opp ved å enten kjøre inne en regedit fil, eller skriver om litt selv i regedit. Mvh -z00l- Lenke til kommentar
insider Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 du skal sikkert ha windows på den hardisken du har nå så den står sikkert som master. Partisjoner kan du lage med Fdisk eller Partitsjon magic (hvis du vill ha - jeg persjonlig hater partisjoner) WD 200 gig HDer er vel de raskeste på markede men de "bråker en del" og har en tendens til å ryke (rykter sier så) ingen av mine 6 har ryki enda men never know. Ellers er Maxtor og Seagate bra Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Kjøp en Seagate Barracuda 7200.7. Disse er raske og støysvake. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 La begge stå som master, sett de på hver sin kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå