Gå til innhold

USB bluetooth dongle

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en usb bluetooth antenne for å ha forbindelse mellom telefon og pc. Er det noen som vet om tester eller har noen anbefalinger om hva slags dongle jeg bør kjøpe?

3com sin ser jo bra ut, men den er også dyr. Bør jeg gå for en dyr dongle eller er de billige like bra? Evt hva bør jeg se etter når jeg skal kjøpe en slik dongle?

Databutikken har jo "Epox BT-DG02A Bluetooth USB Dongle" til 286kr (koster 441kr hos komplett), med en rekkevidde på hele 100m.. men er det egentlig noen fordel? Da er det jo mye lettere for andre rundt her å "finne" bluetooth nettet mitt? Er det noen som har erfaringer med dette produktet?

http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=EPBTDG02A

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Epox BT-DG02A Bluetooth USB Dongle" til 286kr (koster 441kr hos komplett), med en rekkevidde på hele 100m

At den rekker 100 meter hjelper deg ikke noe særlig siden telefonen ikke rekker mer enn 10m men på en annen side prisen var jo hyggelig og at den rekker 100 meter skader jo ikke. At noen skulle fange opp signalene dine er vel heller tvilsomt siden den effektive rekkeviden faller fort hvis det er "noe" i veien feks en vegg. Og om noen skulle stå utenfor vinduet ditt og fange opp pc,n din så betyr jo ikke det at de får tilgang sånn helt uten videre. Tilkoblinger via BT må "godkjennes" fra både avsender og mottaker. Unntaket er bluejacking og det gjelder bare småting som kontakter.

Lenke til kommentar

Stenger denne for dårlig bruk av emnefeltet - les annonseringen øverst i listen over emner.

Det finnes og en tråd her om stengingen her i forumet

Slik det er idag er det to felter for å fylle inn emne og beskrivelse. Det du har gjort feil er å bruke beskrivelsesfeltet for å fylle inn informasjon som må være i emnefeltet for å gi mening. Mitt råd er å ikke bruke beskrivelsesfeltet før du har et emnefelt som gir mening i seg selv :)

Det er altså ikke godtatt å kun ha navnet på mobiltelefonen i emefeltet - du må forklare hva det er med denne mobiltelefonen du lurer på/skriver om

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...