BBC Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Dette må vel være en fleip? http://www.dvdnett.no/nyheter/zoom.html/2911 Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Meget mulig, ta en titt på datoen, men jeg må si at slike ting spøker man ikke med. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Det var akkurat datoen jeg også merket meg. Har jo hørt at George Lucas drar ut utgivelsen av de tre første filmene i påvente av en bedre standard enn DVD. Uansett er det mye ekstramateriale som må samles inn og spilles inn nå i etterkant, og det var tidligst om 2-4 år vi kunne se noe til en slik utgivelse. Finner heller ikke noe på andre store dvd-websiter. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Dårligste april spøken jeg har lest ihvertfall Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Vi må nok vente på DVD versjonene StarWars Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Var nok en dårlig aprilsnarr ja... Jeg har den opprinnelige Star Wars trilogien på LaserDisc jeg (og på VHS...både engelsk og norsk utgivelse... ) US NTSC Jubileum bokssettet som ble gitt ut etter relanseringen med de "oppiffa" versjonene. 6 LD plater i en stor og fin sort boks...masse ekstramateriale er det på den også Betalte vel 1600-1700,-kr for den... Ingen som har LD fortsatt da? Er litt sjarm med de svære platene... (LD spilleren min: Pioneer CLD-D925...toppmodellen i Europa for mange år siden...kosta meg 9000 spenn ) Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hei RogueFreak ! Lurte litt på det eg også.. Det var selt mange LD spillere på 1980-1990 talet.. Men,så kom dvd spillaren og "knekte" LD spillarane på 2år i følge nettavisen..(husker ikkje url...) Så det dvs at det finst ein del LD spillere men,kor mange er det som fortsatt bruker dei..Og er det noen som kjøper LD-plater lenger..? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 ...det kommer ikke på DVD før det 2 neste filmene er ferdige!!!! så et intervju med en sånn SW fyr. han sa det var vansklig å få filmene over på DVD... ettersom dvd ikke var så populært på 80 tallet. men man kan jo lage si egen DVD film!!! :grin: det blir kanskje litt dyrt. hvis du laster ned *.avi film (STARWARS) så mekker du den i DVD format. og brenner den over på DVD-cd med DVD brenner... Lenke til kommentar
RogueFreak Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Quote: On 2002-04-03 09:17, Mr.Hassan skrev:Hei RogueFreak !Lurte litt på det eg også..Det var selt mange LD spillere på 1980-1990 talet..Men,så kom dvd spillaren og "knekte" LD spillarane på 2år i følge nettavisen..(husker ikkje url...)Så det dvs at det finst ein del LD spillere men,kor mange er det som fortsatt bruker dei..Og er det noen som kjøper LD-plater lenger..? Jeg bruker LD spilleren min jeg Har ca. 80 filmer på LD. Kjøpte de hos Akers Mic og LaserWorld i Oslo. Tror ikke det er igjen en eneste butikk i Oslo som selger LD filmer lengre. Ikke noe rart at LD bukka under når DVD kom da. LD hadde bedre bildekvalitet enn VHS, men DVD overgår LD der. LD hadde også bedre lyd, og kom med 5.1 lyd og hadde flere lydspor...men igjen er DVD bedre. Billige var de heller ikke (Akers og LW importerte jo filmene selv)...en ny film kosta fort 300-500 kr. DVD har masse ekstramateriale (som regel)...det var det dårlig med på LD...begrensa seg til kommentarspor som regel + trailers. (Noen hederlige unntak, sånn som Star Wars boksen min). Begrensningen lå i hvor mye en LD plate kunne inneholde. Normalt var det kun plass til 1/2 time med film på en side, og med CAV tekniken fikk du 1 time på hver side. Størrelsen på LD platene var vel heller ikke akkurat praktisk. På mange billige LD spillere måtte du også snu plata manuelt (min snur automatisk, men litt irriterende alikevel...det tar en 20-30 sekunder) LD ble aldri noe mer enn et nisje produkt for filmgale mennesker sånn som meg. Tok aldri av her på berget, men litt mer utbredt i USA. Så lenge eneste alternativ var VHS var LD veldig bra! (Bra også til å være utviklet på slutten av 70-tallet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå