ken8 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Jeg bruker denne shout-koden: shout Får å vise shoutene bruker jeg denne koden i index.php: <td> <?php $shoutbox = new shoutbox; $shoutbox->listlimit = "15"; $shoutbox->bgcolor1 = "#A6A6A7"; $shoutbox->bgcolor2 = "#D7D7D7"; $shoutbox->connect(); $shoutbox->displayform(); $shoutbox->displayshoutbox(); ?> </td> Nå vises kun de 15 siste shoutene, det jeg vil er å lage en "les mer" link under shouten slik at feks de 50 siste shoutene vises i stedet. Problemet mitt er at jeg vil at de 50 skal åpnes på samme sted, dvs ta over for de 15 som er der...lista skal bare bli lengre skjønner?? edit: koden ligger inni en <td> tag Endret 16. april 2004 av ken8 Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Da må du skrive om classen litt. Spørringen ser slik ut: $shoutboxResult = mysql_query("SELECT * FROM myshout ORDER BY shoutid DESC LIMIT $this->listlimit;"); Legg til fra i LIMIT. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Vet ikke om du forstod meg helt? Shoutboxen fungerer fint, og den viser de 15 siste shoutene $shoutbox->listlimit="15"; Men jeg vil ha en "les mer" link, slik at de som ikke har vært på siden på en stund kan få se flere shout,feks 50. Jeg kunne ha åpnet et eget vindu med bare shoutene og $shoutbox->listlimit="50"; Men jeg vil at det skal åpne seg i samme fil, dvs index.php og på samme sted. Så istedet for de 15 som står der, så skal det stå 50stk. Skjønte dere hva jeg mente nå? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Vet ikke om du forstod meg helt? Shoutboxen fungerer fint, og den viser de 15 siste shoutene $shoutbox->listlimit="15"; Men jeg vil ha en "les mer" link, slik at de som ikke har vært på siden på en stund kan få se flere shout,feks 50. Jeg kunne ha åpnet et eget vindu med bare shoutene og $shoutbox->listlimit="50"; Men jeg vil at det skal åpne seg i samme fil, dvs index.php og på samme sted. Så istedet for de 15 som står der, så skal det stå 50stk.Skjønte dere hva jeg mente nå? Da må du skrive om classen litt. Spørringen ser slik ut: $shoutboxResult = mysql_query("SELECT * FROM myshout ORDER BY shoutid DESC LIMIT $this->listlimit;"); Legg til fra i LIMIT. Du må endre scriptet, for å nå neste må du definere dette i spørringen. EDIT: hvor mye PHP kan du? Endret 16. april 2004 av ???????? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Mener du noe ala det jeg har HER? Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Jeg tenker noe lignende Advanced Poll. Der har du valgene på "den ene siden" og hvis du trykker på en stemme eller "se resultat" så dukker resultatet opp i samme vindu.Advanced Poll. Jeg vil at shoutene skal dukke opp i samme vindu, forskjellen er bare at da setter jeg heller listlimit="50" feks. edit: Lest litt mer nå, og jeg tror kanskje jeg må bruke en FORM for å få det til? som feks:<form method="post" action="$this->form_forward"> Og i linken må jeg skrive noe som:<a href="$this->form_forward?action=???>Les Mer</a> Er jeg inne på noe nå? Endret 16. april 2004 av ken8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå