Zettie Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Hei hei folkens:) Har noen spørsmål og tanker og håper ingen tar det jeg sier eller spør om ille opp. 1) Salg på forumet, prisforespørsler etc. Hvorfor har man ikke enten: a) En pris-"veiledning" for gammel hardware? Dette er jo tema som taes opp en gang hver fjerde time omtrent. "Hvor mye er pc'en min verdt", "Hva kan jeg få for denne?", "Tre måneder gammel, vil jeg tape noe på å selge" etc. b) En egen seksjon for dette med "taksering"? c) En strengere håndheving av regelverket som er per i dag? Mange av disse "hvor mye"-spørsmålene er jo ren spekulasjon/forsøk på å treffe en kjøper her på forumet. 0-toleranse kanskje? Det er jo teknisk sett hardware-relatert, men skal man selge en pc eller hardware handler jo det EGENTLIG om økonomi. 2) Gjentatte posteringer innen tema som er tatt opp flere ganger: Mange posteringer om samme hardware i samme kategori forekommer ofte. Hva med at moderatorene blir litt flinkere til å merge eventuelle forskjellige poster som omhandler det samme og samtidig slette (ikke stenge) dem som er omtrent identiske? Nye brukere er stort sett håpløse på enkelte ting, som f.eks SØK.. Hva med å leke litt med forumets utforming? Istedet for bare "Lag nytt emne" og "Forhåndsvis innlegg" som knapper, supplementere med en "søk etter tilsvarende artikler" både på siden av emne-feltet og nede ved "Lag n. e." og "F. i."? Klikker man denne knappen da søker man enkelt og greit bare etter emnet i forumet og åpner resultatet i ett nytt vindu.. 3) Minimum antall ord i poster. Hva med å sette ett minimum av ord i postene, f.eks 4 ord? Da får man bort en god del "helt enig", "INTEL!", "nei" osv. Folk kan jo lære seg å skrive "jeg er i grunn helt enig", "jeg mener at intel er best" og "nei, fordi at det ....", "den koster xxx kroner" ------------------- Vil forøvrig, siden jeg er i gang, få takke moderatorer, forumeiere og brukere her for ett ellers flott forum Keep up the good work Endret 16. april 2004 av Zettie Lenke til kommentar
b-real Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Dette er nok om forumet. Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) QUOTE En egen seksjon for dette med "taksering"? Dette blir i praksis en kategori for salg av hardware, noe forumet visstnok ikke ønsker. QUOTE Hva med å leke litt med forumets utforming? Ikke dumt. QUOTE Hva med å sette ett minimum av ord i postene, f.eks 4 ord? Jeg vet ikke helt om jeg ser poenget med det. Av og til er et ord tilstrekkelig. Ser ikke helt at "jeg er i grunn helt enig" er et bedre svar enn "enig". Endret 16. april 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Ooh.. trodde det var en "universal" kategori.. *blush* Hender seg man blingser litt Takker for hjelpen B'. Forøvrig var det kategori-navnet litt misvisende. Jeg er kun på hardware-delen og siden den Forum-saken ikke vises derfra var jeg rett og slett ikke klar over at den eksisterte (!) Innlegget mitt var jo også rettet mot hardware.no-delen av forumet Hva med å legge en peker mot "Forum -> FORUM -> Tilbak...." sist i beskrivelsen av "Hardware -> Tilbakemeldinger"? Feks. " Tilbakemeldinger Feedback, forslag til forbedringer av Hardware.no etc. Tilbakemeldinger ang forumet her. " Eller lignende? Endret 16. april 2004 av Zettie Lenke til kommentar
Zettie Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) QUOTE (Rikky @ 16/04/2004 : 12:44) QUOTE Hva med å sette ett minimum av ord i postene, f.eks 4 ord? Jeg vet ikke helt om jeg ser poenget med det. Av og til er et ord tilstrekkelig. Ser ikke helt at "jeg er i grunn helt enig" er et bedre svar enn "enig". "tildels enig". eller: Ser hvor du vil med det du sier og jeg er tildels enig med deg, selv om eksemplene mine var ment som begynnelser/innhold på/fra setninger da. Skriver man kun "enig" eller andre korte svar bør minstekravet i allefall være at posten man svarer på blir quotet. Hvilket utbytte har forumet av at en bruker entrer midt på side to i en diskusjon og sier "enig" uten å engang henvise til hvem og hva han er enig i? Var det siste innlegget? Eller postet noen ett innlegg midt mellom der? Endret 16. april 2004 av Zettie Lenke til kommentar
enden Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 helt enig Neida, det deles faktisk ut advarsler for å quote en post bare for å slenge på en så det er ingenting i veien for å slå ned på andre ikke_konstruktive poster og. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg