slowcooler Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hei, lurer på hvordan man setter opp en server med to nettverkskort til å benytte begge kortene som ett, for å øke kapasiteten. Noen som vet om en guide?? Ønsker fortsatt å kjøre bare et segment, og en svitch, men ønsker å bruke begge nettverkskortene. Bruker ip-cop som dhcp,nat,firewall, og w2kserver på serveren. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Vet det kan gjøres med Linux men har ikke vært borte i denne problemstillingen med w2k. Må vel være en slags loadbalancing av ett eller annet slag? Jeg regner med at det ikke er en løsning for deg å bruke gigabit kort og oppgradere eventuelle komponenter? Lenke til kommentar
Tantor_ Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Cisco har en funksjon som kalles trunking, der kan du kjøre flere porter i lag og i med det samle båndbredde. Vet ikke om du har mulighet til dette på noen annen måte. h Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Har to Intel nettverkskort hvor denne muligheten er innebygget i driverne. Kortene er laget spesielt for serverbruk, og hvis jeg ikke husker helt feil, er det mulig å kjøre opptil 5 kort i et "cluster", eller hva man skal kalle det.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Har to Intel nettverkskort hvor denne muligheten er innebygget i driverne. Kortene er laget spesielt for serverbruk, og hvis jeg ikke husker helt feil, er det mulig å kjøre opptil 5 kort i et "cluster", eller hva man skal kalle det.. Er det teaming du tenker på? http://support.intel.com/support/network/sb/CS-009747.htm Kom på denne litt eldre saken for NT. Kanskje den kan være noe? http://www.winnetmag.com/Articles/ArticleID/3957/pg/2/2.html Vet ikke om de har en løsning for w2k men det er jo verd ett forsøk å nøste i. Ellers er det jo en mulighet med VMWare tror jeg.. Endret 16. april 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Stemmer, det er det den øverste linken beskjriver jeg har testet ut med to kort. Bruker kortene på en 2000 server, og etter det jeg kan se fungerer det helt fint. Nå er dette er et lab- miljø enn et driftsmiljø, så hvor mye større overføringshastighet jeg får har jeg ikke undersøkt. Endret 16. april 2004 av CastorFiber Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Mange takk for svarene, fant ut av det ved hlelp av den linken. Setter det opp på mandag. Lenke til kommentar
dakri Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Cisco har en funksjon som kalles trunking, der kan du kjøre flere porter i lag og i med det samle båndbredde. Vet ikke om du har mulighet til dette på noen annen måte. h Jeg tror du har forvekslet trunking med Etherchannel. Etherchannel er lastbalansering på flere porter, mens trunking er (kort forklart) å kjøre flere VLAN på en port. Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Cisco har en funksjon som kalles trunking, der kan du kjøre flere porter i lag og i med det samle båndbredde. Vet ikke om du har mulighet til dette på noen annen måte. h Jeg tror du har forvekslet trunking med Etherchannel. Etherchannel er lastbalansering på flere porter, mens trunking er (kort forklart) å kjøre flere VLAN på en port. riktig. Trunking er å kjøre flere forskjellige VLAN over samme kabelen, mens BRIGDE/TEAMING er lastbalansering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå