andreas76 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Lurer på om det er noen som har moddet PSUen på Chieftec Dragon midi tower noen gang. Synes min bråker for mye, og holder på å sette på en 120 mm Papst vifte i bunn av PSU. Er det noen som har forslag til kobling av viften? Tenkte på om det gikk an å få viften temperatur regulert, slik den originale er. Evt kjøre på 5, 7 eller 12 volt. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Du kobler den ganske enkelt der den gamle er koblet Lenke til kommentar
insider Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 er vell ikke noe hull for en vifte på et slik psu. skjær ut et nytt med stikksag eller dremel, pass på spon og slikt og husk at med en gnag du begyner å modde ryker garantien på psuen Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Jeg fikk laget meg et hull på et verksted hos noen jeg kjenner, så det ble fint det kan du tenke deg... Men viften som sto i PSUen hadde 4 ledninger.... Den nye har bare 2, så det jeg gjorde var å klippe ledningene på den gamle, og kjøre den nye på 5 volt, men det ble for varmt, så jeg økte til 12 volt... Tror den nye viften trekker for mye strøm på 5 volt kanalen, det var derfor jeg fjernet den derfra. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Men viften som sto i PSUen hadde 4 ledninger.... Den nye har bare 2. De fire ledningene er: Temp. regulert positiv spenning. Ground Turtallsavlesning (til hovedkortet). Ground for turtallsavlesning (til hovedkortet. Du kobler ganske enkelt viften til de to førstnevnte ledningene. Selger de vifter uten ledning for turtallsavlesning?? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Alle papstvifter har mulighet for turtallsavlesning! Dette har jeg nemlig utnyttet da jeg byttet viften i samme psu som andreas76. Jeg satte inn en papst 12dB istedenfor original. Har noen mer eller mindre gode bilder her Jeg loddet av de gamle ledningene, og loddet inn den nye viften. Men likevel synes jeg at det ble litt bråkete. Sparer til north q eller fortron/source nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå