Gå til innhold

PSU Kjøling

andreas76

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har moddet PSUen på Chieftec Dragon midi tower noen gang. Synes min bråker for mye, og holder på å sette på en 120 mm Papst vifte i bunn av PSU. Er det noen som har forslag til kobling av viften? Tenkte på om det gikk an å få viften temperatur regulert, slik den originale er. Evt kjøre på 5, 7 eller 12 volt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk laget meg et hull på et verksted hos noen jeg kjenner, så det ble fint det kan du tenke deg... Men viften som sto i PSUen hadde 4 ledninger.... Den nye har bare 2, så det jeg gjorde var å klippe ledningene på den gamle, og kjøre den nye på 5 volt, men det ble for varmt, så jeg økte til 12 volt... Tror den nye viften trekker for mye strøm på 5 volt kanalen, det var derfor jeg fjernet den derfra.

Lenke til kommentar
Men viften som sto i PSUen hadde 4 ledninger.... Den nye har bare 2.

De fire ledningene er:

Temp. regulert positiv spenning.

Ground

Turtallsavlesning (til hovedkortet).

Ground for turtallsavlesning (til hovedkortet.

Du kobler ganske enkelt viften til de to førstnevnte ledningene.

Selger de vifter uten ledning for turtallsavlesning??

Lenke til kommentar

Alle papstvifter har mulighet for turtallsavlesning! Dette har jeg nemlig utnyttet da jeg byttet viften i samme psu som andreas76. Jeg satte inn en papst 12dB istedenfor original. Har noen mer eller mindre gode bilder her

Jeg loddet av de gamle ledningene, og loddet inn den nye viften. Men likevel synes jeg at det ble litt bråkete. Sparer til north q eller fortron/source nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...