stidz Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) fikk denne meldinga i sta og lurer på hvordan jeg fikser det. det funka ikke og sette inn xp cd'en. så vet ikke hva jeg skal gjøre. noen ideer ? feilmelding Endret 16. april 2004 av stidz Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 gå inn i registeret og sjekk verdien "sourcepath" under HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion Den må peke mot riktig cd-rom (stasjonsbokstav) Lenke til kommentar
stidz Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 hva var det som skulle peke riktig her sa du. hva skal jeg endre på innpå der? det står: CD-ROMen du angav er feil CD-ROM sett inn i CD-ROM-stasjonen Lenke til kommentar
stidz Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 ingen som har noen andre løsninger? er desperat nå. kjører med et sinnsykt ustabilt os Lenke til kommentar
stidz Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) ops. sorry dette så jeg ikke. at jeg greide og legge ut dobbelt post. sorry Endret 17. april 2004 av stidz Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Slutt å bumpe på den måten! Det jeg mente i registeret var: 1. start regedit 2. naviger deg frem til HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion 3. Når du har markert "currrentversion" på venstre side får du opp en liste over masse verdier på høyre side av skjermen. 4. Let frem verdien "sourcepath" som ligger nest nederst og dobbelklikk på den. 5. Verdien i boksen som dukker opp må begynne med samme bokstav som det din cd-rom har. Hvis din cd-rom er D: så må det stå d:\i386. Er cd-rom'en E: så må det stå e:\i386. Hvis det ikke hjelper så kan du prøve noe av dette: Bruk spybot og ad-aware for å sjekke etter spyware. Påse at det ikke er noen virus på maksinen din. Fra kommandoprompt: "chkdsk c: /f /v" Legge inn siste service pack på nytt. Boot fra xp-plata og velg installer når den da viser at det allerede er en installason av XP her så spør den om den skal prøve å reparere den. Da kan du velge "reparer". Re-installere (det er vel siste utvei) Lykke til da. Lenke til kommentar
stidz Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 sorry for bumpinga, men er helt j****g og kjøre med et os som må restartes hver halvtime. men takk. nå fikk jeg det til virker litt mer stabilt nå. trneger ikke restarte så ofte hvertfall. men blir bare bedre og bedre etter hvor lenger jeg holder på Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 sorry for bumpinga, men er helt j****g og kjøre med et os som må restartes hver halvtime. men takk. nå fikk jeg det til virker litt mer stabilt nå. trneger ikke restarte så ofte hvertfall. men blir bare bedre og bedre etter hvor lenger jeg holder på Fortell oss da! HVA var du gjorde da det ble bedre?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå