Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

sharing permissions vs security i Windows

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere på sharede mapper ? Å sette permissions under sharing eller security ?

Jeg vet at security overstyrer sharing permissions da dette gjelder er security for selve mappa altså på filsystemet, og man har jo mange flere muligheter under security enn under permissions, så jeg skjønner da egentlig ikke helt vitsen med sharing permissions ?? Er det noe jeg ikke har fått med meg ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler å sette share-rettighetene til Everybody/Full Control, og stille inn tilgang via NTFS-rettigheter ("security").

Share-rettigheter eksisterer for å kunne sette rettigheter der vanlige fil/mapperettigheter ikke eksisterer, som på FAT32-partisjoner.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler å sette share-rettighetene til Everybody/Full Control, og stille inn tilgang via NTFS-rettigheter ("security").

Share-rettigheter eksisterer for å kunne sette rettigheter der vanlige fil/mapperettigheter ikke eksisterer, som på FAT32-partisjoner.

ahh! skjønner! :D Takk for svar!

Lenke til kommentar

Helt enig. Dette er den vanlige måten å gjøre det på. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...