BBC Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 For å få avklart det en gang for alle... Er det noe vits/behov i å bruke Arctic Silver på en Taisol 760 sammen med Amd XP 1600+ ? Kommer vel ikke til å overklokke noe spesielt. Taisolen har vel termisk kitt som burde holde? Klarer liksom ikke å se poenget i å bruke 80 kroner på å senke temperaturen med ett par grader.... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 nei det er ikke noe poeng, kittet som er under TaiSol's ribber er faktisk veldig bra(om enn ikke like godt som Artic Silver, men ikke langt fra). Problemet er at kittet kan være litt vanskelig å fjerne etter at det er brukt(dvs gjennomgått "phase change") Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 fjern det! har en t 1.4 med samme vifta. har articsilver liggenes, men skulle prøve med "tyggegummien" som satt der.. kjører nå på 66c på full last...har bare 29c i system, så feilen er kjøleren på cpu. maskinen er ustabil. bare jeg får ut fingarn skal jeg bytte til articsiver! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Quote: On 2001-10-30 18:48, magfa skrev:fjern det!har en t 1.4 med samme vifta.har articsilver liggenes, men skulle prøve med "tyggegummien" som satt der..kjører nå på 66c på full last...har bare 29c i system, så feilen er kjøleren på cpu. maskinen er ustabil.bare jeg får ut fingarn skal jeg bytte til articsiver! I ditt tilfelle er feilen menneskelig svikt og ikke selve kittet. Du kan umulig har gjort jobben riktig med hensyn på kjøleren og kittet. btw er da ingen stor jobb å legge på Artic Silver... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Det er vel bare å få kittet gjennom phase change (58 celcius??) så skal det vel fungere bra eller? Uansett bryr jeg meg ikke om at det er vanskelig å fjerne kittet etter phase change.... skal jo ikke oppgradere neste gang før Amd har kommet med minst en 3 Ghz og da med ny kjøler :smile: Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 "I ditt tilfelle er feilen menneskelig svikt og ikke selve kittet. Du kan umulig har gjort jobben riktig med hensyn på kjøleren og kittet. " litt av en fornermelse du kommer med her Anders har faktisk klokka noen maskiner før..på min duron600@900(1000) og cromorb brukte jeg tyggisen men meget bra resultat, faktisk beddere en a.silver! men det er trolig kvalitets forskjell på kittet som blir levert til forskjelige vifter. :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Quote: On 2001-10-30 19:16, magfa skrev:"I ditt tilfelle er feilen menneskelig svikt og ikke selve kittet. Du kan umulig har gjort jobben riktig med hensyn på kjøleren og kittet. "litt av en fornermelse du kommer med her Anders har faktisk klokka noen maskiner før..på min duron600@900(1000) og cromorb brukte jeg tyggisen men meget bra resultat, faktisk beddere en a.silver!men det er trolig kvalitets forskjell på kittet som blir levert til forskjelige vifter. :smile: uff sorry, var aldri meninga å flame deg. Ser nå at settninga ikke kom helt bra ut, håper jeg blir unskyldt :smile: Reagerte bare på at du hadde så høy temp. Kittet på CGK760 har jeg hatt meget gode erferinger med, tror jeg også leste på en hardware site at det var bra, men jeg vet ikke hvor. Har tatt 2 maskiner som jeg først brukte kittet på og så tok jeg på Artic Silver. Forbedringa var da på henholdsvis 1 og 4 grader. Altså ikke mye å skryte av, særlig med tanke på at begge gangene ble ribba planslipt før jeg la på Artic Silver. Kan ikke helt se for meg at du ikke har bomma litt med kittet, men dine kunnskaper som oc'er betviler jeg ikke :smile: Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hvordan er 760 og arctic silver når jeg skal overklokke. Bråker det mye er det effektivt nok for en 1333@1600. Er denne løsningen bra. Kjører for øyeblikket en Glbalwin WBK38. Denne bråker for mye. Gjår Taisolen samme nytte som WBK38. Funker det? BobboZ Lenke til kommentar
magfa Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 hehe, du er unskyldt. men kansje min AYHJA liker det varmt... :smile: Lenke til kommentar
Cali3D Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 "Kittet" virker bra nok hos meg :smile: Har Amd [email protected] og høyeste temp eg har registrert hitill er cpu 51c system 34c. Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Har Taisol CGK 760 og det derre 'kittet' under på. Maskinen er dunderstabil og har lav temp. Har endel kabinettvifter da, men har 30 grader system temperatur og ca 42 grader idle temperatur. Under high load går cpuen max opp til 45 grader. :smile: Lenke til kommentar
Mawerick Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Det var altså en TBird 1.4 ghz, 3 kabinettvifter og Chieftec Big Dragon Servertower Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå