tembe81 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hei Jeg lurte på om det er noen som vet om en side der en kan finne en slags "universal" ordbok på motorer. Det jeg tenker på er en side der de forklarer hva alle disse 350cid,400cid,727,ps,pb og en laaaang rekke til, er for noe. hadde vært aritgt om det er noen som hadde en sånn side. eller en evt. henvendelse til noe annert. Grunnen til sp.målet er at jeg liker am-cars godt. Men er ikkje SUPER på motorer.Vet litt, men når de leggar opp alle de benvnelsene så kan det bli til at en klør seg litt i hodet. ERGO: en forklaring/bakgrunn om motorer. Alt som har med motorer og gjøre. hadde vært toppers. snakkes.... =) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Har ikke peiling på slikt selv, og ser gjerne en guide jeg og. Men PS er vel hestekrefter, og CID er kubikk-tommer (volum på motor) såvidt jeg vet..? Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 PS er vel Power Steering akkurat i dette tilfellet, altså servostyring, men det kan også som nevnt bety hestekrefter (på tysk). PB er Power Brakes, altså bremseservo. Står endel her: http://www.1motormart.com/glossary.htm Lenke til kommentar
tembe81 Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 det hjalp no ihvertfall på. så jeg ser med stor takk på dette... =) Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Cid står vel for "cubic inch displacement", altså motorvolumet i kubikk-tommer. Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 de "motorkodene" du nevner er rett og slett størrelsen på sylindervolumet. 350cid (den mest berømte chevymotoren) er på ~5,7liter. 400cu.in er ~6.6 liter. Gang antall cubic inches med 16,387 og du får cm^3 (Xcid * 0.016387 = liter) 727 som du nevner er en mopar automatkasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå