Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN, Nextgentel router og Whitebox CL1557

Anbefalte innlegg

Driver og skal sette opp et trådløst nettverk hjemme, og kunne tenkt meg å høre noen synspunkter på dette:

Jeg vurderer å kjøpe Whitebox CL1557. Denne er oppsatt med 802.11g. Jeg synes videre det hadde vært greit å kunne benytte seg av Nextgentels router- tilbud (Netopia 3357W, se http://www.nextgentel.no/privat/artikler/traadlos.php). Problemet (vet ikke om det er et problem- håper noen kan svare på dette) er at routeren går på 802.11b og ikke g, som pcen er oppsatt med. Betyr dette at de er inkompatible?

Jeg leste i siste HjemmePC at CL1557 fikk veldig bra omtale, men at man ikke var helt fornøyd med WLANet. Skjønte ikke helt hva det gikk i, men kanskje noen her kan forklare dette?

Høres det ut som en grei løsning å slå til på Nextgentels router, eller bør jeg finne noe annet? Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du G på pc'en kan du bruke B på router. Ikke omvendt. G er nyest og er bakoverkompatibel til B.

Jeg har ikke bestilt trådløs router fra NGT. Det koster 600 spenn å leie den routeren. Da kan man like gjerne kjøpe en for ca 800. F.eks denne: 3Com Office Connect.

Oppsettet er relativt enkelt. Koble Netopia mot WLAN Router. Slå av DHCP i WLAN Router (gjøres enkelt i web browser vindu). Vips.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

Alle produkt baset på 11.g er kompatible med 11.b

G er ein 54 mbit standard mens B er 11mbit standard, går på same frekvens.

11.a derimot går på anna frekvens og er inkompatibel mot b/g-produkt.

mvh

JanEirik

Ps bumping er ikkje så veldig populært blant moderatorene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...