Gå til innhold

DFI Lanparty NFII Ultra Sokkel A Rev.B-erfaringer?

diss

Anbefalte innlegg

Heisann! Ettersom jeg har vært litt uheldig med mitt abit nf7-s hovedkort, så blir det jo gjerne slik at man må se seg om etter et nytt..

Jeg skal overklokke så hardt som mulig, og jeg har bare s-ata disker, så kontaker for det bør det gjerne være! Ellers er det ikke særlig med krav.

Noen som har erfaringer med dette kortet?

Har sett på testen her på hw.no, men selvom navnet er likt, så er det ikke mye annet som er det, jeg mener, rev B har jo fått en del oppgraderinger. Har det forresten 4 hull rundt cpu festet? -Viktig, for jeg vil gjerne feste vannblokken min skikkelig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de slår NF7 ganske klart om det er høy FSB en er ute etter. Hele 3,3v vdimm (fra +5v-railen, ikke 3,3v) og 1,9v vdd som standard. 2v vcore. Massevis av valg i biosen som NF7-brukere må se langt etter. Ikke uvanlig å nå 250+ FSB med disse i original stand.

Infinity er i utgamgspunktet det samme kortet, bryr du deg ikke så mye om alt stæsjet kan du heller velge det.

Lenke til kommentar

E.n.d.r.e: Takk for svar. Stæsjet er jeg egentlig ikke interessert i, eksternt lydkort har jeg, osvosv. Skal bare ha det til å klokke! :)

Men jeg ser her på hw.no sin test at de trekker for at det ikke er laget 4 hull rundt cpu sokkel for montering av bl.a vannkjøling. Har dette kommet på disse nye revisjonene eller?

Lenke til kommentar

HardOCP sier:

>While the CPU socket area itself is clear of obstructions on all sides, its location could cause a bit of grief. If a larger CPU HSF unit is used on the board, the case fan usually located in the case above the rear panel may get in the way of the CPU HSF unit. That aside, you should have no space problems on the board with CPU HSF or waterblock mounting.

DFI also chose to include the mounting holes surrounding the CPU, for an even more secure HSF mounting choice.<

http://www.hardocp.com/article.html?art=NTU4

Lenke til kommentar
Ja, de slår NF7 ganske klart om det er høy FSB en er ute etter. Hele 3,3v vdimm (fra +5v-railen, ikke 3,3v) og 1,9v vdd som standard. 2v vcore. Massevis av valg i biosen som NF7-brukere må se langt etter. Ikke uvanlig å nå 250+ FSB med disse i original stand.

Infinity er i utgamgspunktet det samme kortet, bryr du deg ikke så mye om alt stæsjet kan du heller velge det.

Infinity har ikke S-ATA, det var et av kriteriene.

DFI Lanparty NFII Ultra (Rev.B) er nok kongen på haugen når det gjelder klokking (og då der det ikke så gale ut heller :thumbup: ).

Har lenge siklet etter samme kortet, men har ikke så gryn for tiden.

Lenke til kommentar
Her står det at infinity har 4 stk s-ata kontakter. Hvis den ikke har s-ata kontakter, så må jeg kjøpe et kontroller kort med 4 stk s-ata tilkobler, og det koster fort 500 spenn. Da er jeg jo oppe i prisklassen til et lan party rev. B ;)
Lenke til kommentar

Har kortet selv, pass deg for Western Digital disker, liker ikke disse.

Fikk ikke kortet til å fungere sammen med WD2000JB og WD800JB.

Hadde problemer med en Seagate Barracuda også, men dette fikset seg etter hvert. Tror rammen min er problemet, kortet henger seg ofte under "Locating memory presense" under oppstart. Har Twinmos pc2700 CL2,5 ram.

Så pass deg også for Twinmos ram....

Edit: Glemte å si at det er transistorer sinnsykelig nær hullene rundt cpu-sokket

Endret av Rotski
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...