Flakkmeister Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Hei! Benyttet meg akkurat av det geniale programmet til Abit som flasher Bios fra windows, til å flashe mitt NF7-S fra gamleste til nyeste Bios! Men når jeg reebota og har satt setup i bios til det jeg skulle ha osv oppdaga jeg til min store forskrekkelse at det ikke sto "DDR RAM set to PC400" men "DDR RAM set to PC266" i oppstarten ! Hva har skjedd? Er dette vanlig? Kan det være pga jeg nettopp har satt i en ekstra ram brikke og kjører Dual DDR? Takker for svar, vet ikke om jeg får sove i natt jeg az! *grøss!* Specsa mine er: XP2400+ 2x 512MB TwinMOS PC3200 400Mhz Abit NF7-S Endret 15. april 2004 av Flakkman Lenke til kommentar
1G FSB Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 eh,,kan du trykke del under oppstart å gå inn på minne og trykke enter? da skal du kunne bla opp og ned 266,333,400 eller auto Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Du kan sikkert nevne hva slags cpu du har Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Sorry folkens, har lagt til hardware info nå Det gikk ikke ann å velge noe DDR hastighet i bios! Mener å huske at det gikk på den gamle biosen?! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Du må sikkert sette DRAM divider til 3:4 elns isteden, uansett med en xp2400+ så taper du 0 ytelse av å ha den kjørende på samme hastighet som fsb på cpu'en så det er ikke farlig, kjekt hvis du skal overklokke Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Ja, jeg stillte akkurat på noe CPU FSB/DRAM osv til 4/3 eller noe(husker ikke er så trøtt ), og da stod det plutselig DDR 400 i oppstarten *wee!*Lurte litt på om det var det i sta, men turte ikke prøve før noen nevnte det, tenk om cpu og ram hadde smelta og hele pcn hadde sprengt og huset brent ned lissom Takk for hjelpa! Da får jeg ikke mareritt om BIOS settings i natt Endret 15. april 2004 av Flakkman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå