bfisk Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Gjøa er et verb. feks: Hunden gjøa. (nynorsk) Tøys. Nei Så, det er et verb; "Gjøa" blir muntlig form. Muntlig form? Det heter å gjø, gjør, gjødde, gjødd, elns. Ikke "gjøa". Det er et ord du har funnet på. Men, nok om det, det er offtopic. Jeg ser hva du mener, og du ser helt sikkert mitt poeng også, så da forlater vi det der. Lenke til kommentar
SoW Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Ingen av delene, det er en øy nært meg :\ Lenke til kommentar
emoWEB Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Gjøa må være et jente navn? Eller? Lenke til kommentar
kongekrabben Skrevet 20. april 2004 Forfatter Del Skrevet 20. april 2004 (endret) Det er eit navn ja.. ikkje eit verb og eg trur som sakt at det er eit jente navn.. Endret 20. april 2004 av kongekrabben Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 Gjøa er et verb. feks: Hunden gjøa. (nynorsk) Tøys. Nei Så, det er et verb; "Gjøa" blir muntlig form. MEN, hunden kan gøy, eller om den allereie har gjort dette så har den gøydd. Hadde nynorsk ifra 1. til 9. klasse (det var på den tiden da 10. klasse ikke eksisterte). Hoppet så over til bokmål, fordi jeg kunne bruke flere fremmedord. Og jeg LIKER fremmedord. Lenke til kommentar
kongekrabben Skrevet 21. april 2004 Forfatter Del Skrevet 21. april 2004 Gjøa er et verb. feks: Hunden gjøa. (nynorsk) Tøys. Nei Så, det er et verb; "Gjøa" blir muntlig form. MEN, hunden kan gøy, eller om den allereie har gjort dette så har den gøydd. Hadde nynorsk ifra 1. til 9. klasse (det var på den tiden da 10. klasse ikke eksisterte). Hoppet så over til bokmål, fordi jeg kunne bruke flere fremmedord. Og jeg LIKER fremmedord. Det stemmer det at hunden kan gøy men det har ingen sammenheng med navnet gjøa..... Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 (endret) Det stemmer det at hunden kan gøy men det har ingen sammenheng med navnet gjøa..... Tja, spørs åssen ordbok du bruker. Men ja, det er ikke god nynorsk å snakke om at hunden gjøa. Navnet vet jeg enda mindre om. Edit: En linje ekstra Endret 22. april 2004 av Onkel Kompost Lenke til kommentar
kongekrabben Skrevet 26. april 2004 Forfatter Del Skrevet 26. april 2004 Eg har kommet over løysningen det er eit jentenavn..... Det er ei som bur utanfor Odda..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå