Gå til innhold

Nytt skjermkort, max 2300 kroner


Anbefalte innlegg

Ja, trenger nytt da jeg drepte mitt gforce 3 ti200....

 

Tenkte vel da først og fremst på 9800pro, for det ligger jo i prisklassen, og kan vel nokså lett moddes til xt.

 

Er dette et klokt valg? Hvordan er det på nVidia fronten da, noe jeg bør titte på?

 

 

Spiller mest cs og nfsu, men vil nok kjøpe hl2 og kanskje doom 3 senere. Har også tenkt å prøve meg på Far Cry.

 

 

Synspungter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet det ikke har noen hensikt å "vente", for det vil jo alltids komme noe nyere, og da vil jo det eldre gå ned i pris. Men siden de brikkene er rett rundt hjørnet, og siden XT skal ut av produksjon så er det kanskje mulig å få en av disse til prisen av et pro-kort, ev. noe dyrere? Vil jo heller betale 200 spenn mer for et xt enn et 9800 pto som jeg flasher til xt... hvis jeg kjøper XT så er jeg jo sikret + ekstrafunksjonene.

 

 

 

Men hva med nVidia?

Lenke til kommentar

Skjermkort for 2300 før 12 Mai, det må vel bli R9800 Pro, glem nvidia, Ati sine kort så får du mer for pengene dine, det er værtfall det jeg mener, men så er det kansje noe å tenke over at neste generasjon av skjermkort kommer snart da tenker jeg på: N40, R420 R423 osv... hvorfor ikke vente?

det ville værtfall jeg gjort, for det første så vil da prisene på skjermkort nå synke enda mer, men det er jo opp til deg.

værtfall så annbefaler jeg på det sterkeste et R9800 kort, du skal kunne finne et til under 2300 ;) Powercooler f.eks :thumbup:

Lykke til!

 

Edit: så nettopp den siste posten din, kan du legge i litt ektra spenn, så gå sefølgelig for R9800 XT :w00t:

Men igjen jeg ville ventet....

Endret av remy5
Lenke til kommentar

nVidia har vel litt dårlige valg akkurat i prisklassen du ønsker. Det må vel i så tilfelle bli ett FX5900XT til kr 1665,- (yter ca. som ett Radeon 9700 Pro):

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120648&cks=PRL

 

Eller ett FX5900 Ultra til kr 2695,- (omtrent som ett 9800 Pro i ytelse):

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124039&cks=PRL

 

Begge er kjempebra kort, men som du selv og andre har spesifisert, til rundt kr 2000,- er nok Radeon 9800 Pro det beste valget.

 

Edit: Redigert priser. Og ja, jeg vet at Gainward kaller det første kortet for ett rent FX5900, men minnehastighetene er det samme som andre XT versjoner av kortet, derfor tviler jeg på at det yter noe særlig bedre enn ett FX5900XT, da minnehastighetene skal være den eneste forskjellene på de to variantene av kortet.

Endret av Falconer
Lenke til kommentar

Hei :)

 

Ikke for å helle kaldt vann i årene dine,, men er ikke din topic nytt skjermkort til 2300,-? Hva tror du de nye kortene vil koste ved lansering og ganske mange månder etterpå...? ;) Skal vi tippe 4000,-kr ++ ? :p

 

Hvis du har drept ditt skjermkort trenger du sikkert et nytt kort ganske snart, og da er ett eller annet 9800Pro kort et godt valg. Du har selv rett når du sier at skal man ha noe nå så kjøper man det,, det nytter ikke å vente, det vil bestandig komme noe nytt og bedre (heldigvis? ;) )

Lenke til kommentar
PolarBastard:

Tenkte å vente, ikke pga. for å kjøpe de nyeste kortene, men for at de andre kortene skulle gå ned i pris....

That'S The Spirit :w00t:

best å vente ja ;) skal vedde for at du vil få r9800 pro powercooler værtfall til under 2000 et eller annet og at R9800 XT vis det forsatt finnes på markedet mellom 3000-2000 et sted kansje 2500? det hadde vært digg værtfall :D

Lenke til kommentar

Du burde nok gå for et ATI 9800PRO som folk sier. På den andre siden; Du sier du spiller mye cs, som du sikkert vet har en del problemer med ATI og cs. Jeg tror riktignok dette skyldes dårlige prosessorer, og det har definitivt ikke du. Prøv du, og se hva som skjer, går det dårlig sats på dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124865&cks=PRL Et veldig bra kort som jeg har god erfaring med, fine klokkemuligheter :yes:

Lenke til kommentar

At det har vært "problemer" mellom ati-kort og cs er ikke noe nytt da, men det er ikke hardware'n som ikke er god nok! Det er bare noen innstillinger du må gjøre.. å vips.. du har ingen "problemer" lenger.

 

Dette er beskrevet ganske bra i en annen tråd, men den fant jeg ikke i farten.. søk litt :thumbup:

 

Personlig går jeg for r9800pro nå. Er ingen grunn til å vente lenger som jeg ser det. Disse kortene som akkurat har kommet seg under 2000 vil ikke synke stort mer. Innkjøpsprisen til feks Norek ligger bare noen få kroner under butikkprisen u/mva i dag. Hvis kortene skal synke mer i pris må hovedleverandørene senke prisene til butikkene, noe jeg tviler sterkt på kommer til å skje! Hvis du venter med kjøp så vil vel r9800xt synke endel i nermeste framtid, men usikkert på hvor mye.. Ytelsen mellom pro og xt er jo ikke all verden heller.. I mine øyne er det ikke verdt å vente til 9800xt har sunket ned til 2300. Det tar så lang tid at jeg tror du vil få mere igjen for et 9800pro i dag.

 

Kan jo klart være jeg tar feil her, menmen...

 

fLR: På gamle-pc'n min sitter jeg med 99-100 i fps på en p3-500, 128mb sdram og et gf 2 pro. Med andre ord... det er noen innstillinger folk må se litt på ;)

Lenke til kommentar
Ytelsen mellom pro og xt er jo ikke all verden heller.. I mine øyne er det ikke verdt å vente til 9800xt har sunket ned til 2300. Det tar så lang tid at jeg tror du vil få mere igjen for et 9800pro i dag.

 

jeg tviler sterkt på at 9800xt vil falle i pris.

Det vil nok fases ut(slik som 9700pro ble)til fordel for x800pro.

Lenke til kommentar
Ytelsen mellom pro og xt er jo ikke all verden heller.. I mine øyne er det ikke verdt å vente til 9800xt har sunket ned til 2300. Det tar så lang tid at jeg tror du vil få mere igjen for et 9800pro i dag.

 

jeg tviler sterkt på at 9800xt vil falle i pris.

Det vil nok fases ut(slik som 9700pro ble)til fordel for x800pro.

Joda, stemmer nok mere det!

Lenke til kommentar
Du burde nok gå for et ATI 9800PRO som folk sier. På den andre siden; Du sier du spiller mye cs, som du sikkert vet har en del problemer med ATI og cs. Jeg tror riktignok dette skyldes dårlige prosessorer, og det har definitivt ikke du. Prøv du, og se hva som skjer, går det dårlig sats på dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124865&cks=PRL Et veldig bra kort som jeg har god erfaring med, fine klokkemuligheter :yes:

Tenker du her på prosessoren min? Altså xpen min? ;)

Den kan iallefall bli bedre. Men men, trenger nytt hk før jeg klokke mer, så vi får se... (trenger mer vCore og vDimm)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...