mark Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 har en wd raptor i et kabinett uten kabinett-vifter, i vanlig rom temp. DTemp sier at det er 48 grader, og sier at det er "critical tempature". er 48 mye? må jeg skaffe meg et par kabinett-vifter? Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Min. driftstemperatur 5 °C Maks. Driftstemperatur 55 °C Hentet fra komplett.no Tror jeg ville skaffet med noen vifter ja.... Lenke til kommentar
mark Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 da jør jeg det, takk Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Prøv å ta av den ene side døra og se om tempen synker, hvis ikke så er ikke kabinett vifter noe must. Men har du flere harddisker oppå hverandre? Sett dem avskilt og se om tempen synker Lenke til kommentar
Goosewater Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg har en Raptor og en WD 250 it Chieftec Dragon kabinett (uten vifter). Hadde de først montert i de vanlig harddiskdrevene. Temperaturen lå da på ca 42 for Raptor og 38 for den andre. For å redusere støyen kjøpte jeg et strikkoppheng og monterte disken blant de øverste drevene. Da kom temperaturen til tider opp i over 50... Varm luft der ja! Nå har jeg kjøpt to Zalman harddisk kjølere og montert begge diskene i bunn av kabinettet. Har også montert en Papst 12 dB vifte i front av kabinettet. Raptoren er nærmest vifta. Temperaturen på diskene nå er 33 på 250'en og 28 på Raptoren! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå