Anders3 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har nettopp fått meg ADSL fra Telenor (1024/256) og har en Jensen Scandinavia Broadband Router II. til den har jeg tilkoblett to pc'er (en trådløst og en med kabel) og en netverkskabel fra modem til wan porten i Routeren. Jeg har vært inne på routeren og satt opp pppoe og satt opp brukernavn og passord. Har prøvd å sette DNS manuelt (fant DNS adresser på en "bruksannvisning" som følget med modemet) jeg har også prøvd uten DNS'ene. Jeg har også skumlest gjennom bruksanvisningen som følget med routeren og har følgt den mens jeg satte opp netverket. Men når jeg er ferdig med oppsettet har jeg fortsatt ikke internett, men jeg har netverk mellom de to pc'ene... Det virker helt fint viss jeg tar kabelen fra modemet og rett inn i nettverkskortet og innstalerer med telenor-cden.. Noen som hvet hva jeg har gjort feil? *takker for alle svar* Lenke til kommentar
PaiNKillaH Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har nettopp fått meg ADSL fra Telenor (1024/256) og har en Jensen Scandinavia Broadband Router II. til den har jeg tilkoblett to pc'er (en trådløst og en med kabel) og en netverkskabel fra modem til wan porten i Routeren. Jeg har vært inne på routeren og satt opp pppoe og satt opp brukernavn og passord. Har prøvd å sette DNS manuelt (fant DNS adresser på en "bruksannvisning" som følget med modemet) jeg har også prøvd uten DNS'ene. Jeg har også skumlest gjennom bruksanvisningen som følget med routeren og har følgt den mens jeg satte opp netverket. Men når jeg er ferdig med oppsettet har jeg fortsatt ikke internett, men jeg har netverk mellom de to pc'ene... Det virker helt fint viss jeg tar kabelen fra modemet og rett inn i nettverkskortet og innstalerer med telenor-cden.. Noen som hvet hva jeg har gjort feil? *takker for alle svar* huska på @online.no i brukernavnet da ? [email protected] Må ha det i routern, hvis ikke får du ikke nett Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har nettopp fått meg ADSL fra Telenor (1024/256) og har en Jensen Scandinavia Broadband Router II. De helt nye modemene til TN er routere, hva hvis du setter opp WLAN-routeren til og motta IP automatisk og se om du kommer på nett. Lenke til kommentar
Anders3 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Ja, jeg har husket å skrivt @online.no bak brukernavnet.. jeg prøvde å skru av DHCP-funksjonen i Routeren, men når jeg prøvde å renewe IP'en ved hjelp av Ipconfig /renew I CMD Fikk jeg denne meldingen Windows IP Configuration An error occurred while renewing interface Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out. Så jeg tror ikke modemet router Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Fikk jeg denne meldingenWindows IP Configuration An error occurred while renewing interface Local Area Connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out. Så jeg tror ikke modemet router Hvis du skrudde av DHCP i routeren er jo denne meldingen som forventet. Lenke til kommentar
Anders3 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 men hva jeg skulle gjort da? trodde det var slik at jeg da ville motatt IP fra modemet? Men jeg får fortsatt ikke internett gjennom routeren. Takker for alle svar Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 men hva jeg skulle gjort da? trodde det var slik at jeg da ville motatt IP fra modemet? Hvis du plugger modemet i WAN-inngangen på routeren vil ikke du få IP fra modemet, du må bruke DHCP på WLAN-routeren for og få dette. Lenke til kommentar
Anders3 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 For ikke til å sette routeren til å mota IP automatisk. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Står jo et helt kapittel i bruksanvisningen ang Telenor. Vet at UPC's modemer av og til må restartes. Kanskje.... Lenke til kommentar
Anders3 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Har følgt bruksanvisningen, og jeg har problemet fortsatt Lenke til kommentar
leirpytt Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 For ikke til å sette routeren til å mota IP automatisk. Hvis du velger at routern skal bruke dynamisk ip, så er det det samme som at den mottar en ip automatisk. Lenke til kommentar
Anders3 Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Hvis du velger at routern skal bruke dynamisk ip, så er det det samme som at den mottar en ip automatisk. Det var vist bare det som manglet.., nå virker alt som det skal Takker for alle svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå