SveinungB Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Er russ i år så har et lite prosjekt jeg vurderer å sette ut i live. Ta et gammelt brannslokkingsapparat (væske-/pulverapparat pga innvendig konstruksjon), skru inn bilventil i veggen på flaske og en hageslangetilkobling eller lignende. Igjen sitter man med et heftig vanngevær med trykk fra kompressorer på bensinstasjoner etc En kompressor gir gjerne en 4-5 bar, noe som er ganske mye mer enn hva et vanlig vanngevær kjøpt i lekebutikk takler! Flaskene er jo testet til 200 bar også Noen som har noen innspill å komme med? Noen må jo ha gjort dette før meg Endret 15. april 2004 av Audiophil Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 :thumbs: Googla litt, fant denne: http://www.tikaro.com/watergun/instructions.asp Midt i blinken! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Eller lage en stor tank i russebilen (som du forhåpentligvis har) og modifisere en høytrykkspyler til å kjøre på 12V (eventuelt lage transformator/generator), og lage nytt munnstykke på høytrykkspyleren (de valige går stort sett ikke lengre enn 2-2,5 meter. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Hehehe, hadde funka fett det også ja Har fått tak i to apparater nå, skal sandblåse dem så de får børstet stål looken. Koblet dem sammen med vanlig hageslangeutstyr, bruker sånn fancy pistol som munnstykke, genialt å ha dusjfunksjon OG langdistanse Skal prøve å få tatt noe bilder, kunne lagt ut. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Dette skal nok gå greit. Men jeg ville styrt unna sandblåsingen med mindre du hadde tenkt og spandere klarlakk? Litt vann på bart stål, og det er rødrustet innen 24 timer. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Kan vi få bilde av herligheten i aksjon?..... Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 sikkert ikke mange som liker dette, men jeg bumper tråden. Kunne vært rått å se hvordan det ble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå