Mataya Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Heyeeh! Jeg og noen kompiser har laget en film i hovedprosjektet våres på skolen (10 klasse) Vi ble meget fornøyd med filmen våres, særlig med tanke på at vi lagde den på 1-2 uker(Redigeringen har foregått en stund etter også; fikset på scener, musikk osv,) og vi har bare fått bra kritikk fra alle som har sett den... Vi deltok også med den på UKM, og vi kom oss videre til fylkesmønstringen... Så, det jeg lurer på er; Hvordan skal jeg få lagt den ut slik at dere får se den? Noen som gidder å hoste den et par uker? Eventuelt noen steder man kan legge den ut gratis, og hvor bra kvalitet og størrelse kan det være på den? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Kan hoste den jeg. Hvor stor er den? Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Hvilken størrelse kunne du tenkt deg? komprimerer den bare på nytt slik at du får den i den størrelsen du vil ha den, for nå er den på 4.8 gig (hehe) pga. at vi bare har vist den fra maskinen min... seff vil jeg jo ha den så stor som mulig da Men, hvordan fungerer det med sånn der "streaming"? kan den ikke være i så bra kvalitet da? forklar meg.. Ps. Filmen er på 20min Endret 16. april 2004 av Mataya Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 20 minutt. Hm. Om du klarer å komprimere den til 100 mb, skal jeg lete opp en url hvor du får gratis 100 mb's webhotell. Om den kommer rett over 100, kan jeg hoste den på egen ftp. Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Okey.. Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg får komprimert den så liten; skal jeg bruke DivX Codec (det jeg har brukt til nå) eller skal jeg bruke noe annet? Jeg prøvde med en Bitrate Calculator til DivX og fant ut at jeg kunne bruke 400 Kbit/s på renderinga, men når jeg rendra fem minutt av filmen bare så kom fila opp i 1,1 gig! Altså, er det audioen som tar så jævlig med plass da? hvordan skal jeg få ned kvaliteten på den? må jeg bruke winamp kanskje? Vet du noe av dette hadde det vært fint om du kunne kontaktet meg på: [email protected] Btw, jeg bruker Vegas 4.0, noe man må gjøre der? Endret 16. april 2004 av Mataya Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Du får spørre her om komprimering Lenke til kommentar
Hansemannen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 hei! dette ser jo intresangt ut. d er jo alltid spenende med nye filmer fra brukerne. vist du får d til så vil jeg gjærne se filmen. HJELP HAN DA!! Lenke til kommentar
Mataya Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Vel, ingen som kunne hjelpe meg, men jeg regner med å få den ferdig til i løpet av uken Endret 17. april 2004 av Mataya Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå