thotta Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hei, Skal ha meg ny mobil, og har sett på SE Z600, som jeg synes har det meste jeg trenger. Leste testen av den her på amobil, og syntes den virket veldig grei. Men så fikk jeg øynene opp for T630. Denne er jo litt nyere, er den ikke? (Og har dermed enda litt nyere ting på plass, kanskje?) Finner ikke noen test av den her på amobil. Har sett litt rundt på nettet, og det virker som de er ganske like, men finner ikke noen "offisiell" stadfesting av dette. Er det kun designet som skiller dem? Leste et sted en påstand om at man kan ha noe ICQ/MSN lignende greier på Z600. Vet dere om det er mulig på begge disse? (eller om det ikke er tilfelle i det hele tatt) Leste også et sted at Z600 har e-post klient. Vet dere om dette også er tilgjengelig på begge disse? Ellers er jeg interessert i all generelle for/mot angående disse telefonene. Takker for svar... Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 En bekjent av meg kjøpt z600 her om dagen og de i butikken sa at det er samme telefonene som t630, bare i klapp versjon Lenke til kommentar
voluz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Z600 og T630 er 110 % identiske. Kort og godt. Når det gjelder innpakning ville jeg helt klart gått for T630. Z600 er en telefon Sony Ericsson kun har lansert for å slenge seg ut på det for tiden populære "klapptelefon"-markedet. Dette hastverket (spør du meg) har resultert i en koloss av en telefon, som er nesten dobbelt så tykk som f.eks. Samsung E700. Den er rett og slett stor. T630 er derimot slank og glir lett ned i lomma, mens Z600 blir en ubehagelig klump som buler og er ubehagelig. Kort sagt; funksjonene er identiske. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Den e-post klienten som det blir referert til har faktisk gamle T68i også, så eg trur ikkje at dei har droppa den i T630. Så eg kan vel slenge meg på resten av innlegga å sei at dei er så og sei identiske telefoner, berre utsjånaden såm er forskjellig. mvh JanEirik Lenke til kommentar
voluz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Tilogmed T39 og T68m hadde e-post-klient. (Sikkert noen før det også...) Endret 15. april 2004 av voluz Lenke til kommentar
thotta Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Takk for svarene... Når jeg nevner dette med e-post klient, er det fordi jeg leste i (det jeg syntes virket som en god og seriøs) omtale av Samsung E700. Denne omtalen gjorde et lite poeng av at det ikke var mulig å oppdrive en e-postklient til E700'en. Han mente dette kunne være pga. press fra mobiloperatøre som dermed ville tape MMS-inntekter. Jeg tenker altså på en fullverdig e-post klient, og ikke bare mulighet til å benytte web-baserte e-post tjenester via WAP. (Vet ikke om det er dette dere referer til, altså. Vil bare presisere) Vet ikke helt hvordan en slik e-post klient vil funke, men ideen virker jo ganske kul da, hvis man kan sende bilder som vedlegg og greier. Og det eneste man betaler for er dataene man uploader via GPRS). Ingen som har hørt om dette ICQ/MSN (intant messaging - alltid påkoblet) ? Forøvrig tolker jeg det som at T630 er den som generelt blir oppfattet som kulest av de to. Ingen fordeler å nevne ved Z600? Lenke til kommentar
genser Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Forøvrig tolker jeg det som at T630 er den som generelt blir oppfattet som kulest av de to. Ingen fordeler å nevne ved Z600? Har du lyst på en liten og fin mobil? Velg T630. Har du lyst på en stor, stygg og tung mobil? Velg Z600. En fordel med Z600 er jo at du garantert kjenner den i lomma Ved nærmere ettertanke er det kanskje ikke en fordel likevel Endret 15. april 2004 av arehei Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Ein full epost klient som takler vedlegg er det berre symbian telefonene som har foreløpig SE sin epost klient tar POP/smtp servere (og lurer på om Z600/T630 har også IMAP støtte). Vedlegg takler den ikkje i det heile tatt. mvh JanEirik Lenke til kommentar
voluz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) E-post-klienten i T630 (T610, Z600 osv.) takler IMAP/POP3/SMTP. Vedlegg deal'er den dårlig med. Du får se hva de heter, men ikke åpnet dem. Når det gjelder det chat-systemet du snakker om stemmer det at T630 har støtte for dette, men det er ikke et MSN/ICQ-system. (Selv om det kanskje funker på samme måte.) Anyway; problemet er at dette chat-systemet IKKE støttes av noen norske operatører (Telenor, Netcom osv.) - så man får ikke benyttet seg av det. Det er også uvisst om det vil bli støtte for det. Så sånn er det. Menne; er laget et alternativt chat-program da. Det finner du her. Husk at du må registrere deg (mekke konto) før det fungerer. Har dessuten opplevd at det er litt keitete å få til å funke, men mulig det er forbedre siden jeg prøvde det for over et halvt år siden. (Har jo ikke T6xx-serien lenger så.) Endret 15. april 2004 av voluz Lenke til kommentar
Habla Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Når det gjelder det chat-systemet du snakker om stemmer det at T630 har støtte for dette, men det er ikke et MSN/ICQ-system. (Selv om det kanskje funker på samme måte.) Anyway; problemet er at dette chat-systemet IKKE støttes av noen norske operatører (Telenor, Netcom osv.) - så man får ikke benyttet seg av det. Det er også uvisst om det vil bli støtte for det. Så sånn er det. Jeg er ganske sikker på at programet "my friends" som baserer seg på standarden Wireless Village ikke er opratøravhengig. (ikke helt sikker, et lite forbehold der) Ta en titt her Lenke til kommentar
Toggen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg har en Z600 den har en e-postklient som fungerer greit. Den laster ned epost via gprs fra pop serveren og sender via smtp. Å motta epost med vedlegg fungerer dessverre dårlig men å sende epost med vedlegg (f.eks bilde) er ingen problemer. Har masse nytte av denne. Bruker også cmessenger til å holde kontakten på msn. cmessenger har nok ikke verdens beste brukergrensesnitt men det fungerer helt greit. Z600 er en super telefon. Og det er sikkert t630 også i og med at de er så og si like. Lenke til kommentar
mobilfreek Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 forskjel på t630 og z600: for det første t630 har vga kamera, TFT sjerm og my friends funksjonen. det som er bedre med z600 er at den er raskere og at den har bedre taster + klaptelefon. så sats på t630 z600 er drita stygg pluss mindere funksjoner. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 forskjel på t630 og z600: for det første t630 har vga kamera, TFT sjerm og my friends funksjonen. det som er bedre med z600 er at den er raskere og at den har bedre taster + klaptelefon. så sats på t630 z600 er drita stygg pluss mindere funksjoner. T630 har ikke VGA-kamera. My Friends funksjon har man ikke noe behov for i norge. TFT skjerm har vel begge mobilene. Lenke til kommentar
Navy Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 forskjel på t630 og z600: for det første t630 har vga kamera, TFT sjerm og my friends funksjonen. det som er bedre med z600 er at den er raskere og at den har bedre taster + klaptelefon. så sats på t630 z600 er drita stygg pluss mindere funksjoner. T630 har ikke VGA-kamera. My Friends funksjon har man ikke noe behov for i norge. TFT skjerm har vel begge mobilene. Nei, z600 har TFD. Lenke til kommentar
jonassi Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 my friends er operatøravhengig leste igjennom brukermanualen i går... veldig god tlf... litt dritt at det ikke er vga kamera.. Lenke til kommentar
voluz Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Ingen av telefonene har VGA-kamera. T630 har riktignok en "falsk" versjon, hvor bildet bare forstørres til VGA-størrelse, men det ødelegger jo bare bildet - og man kan like godt forstørre det på en PC - for optikken i mobilen støtter IKKE VGA. Chat-systemet som medfølger T630 ER operatøravhengig, så glem det. Det vil nok heller ikke bli støttet i fremtiden. Stemmer at Z600 "bare" har TFD, mens T630 har TFT. Spør du meg spiller ikke det så stor rolle. T630's skjerm blir et ørlite hakk bedre, men Z600's skjerm er mer strømgjerrig i utgangspunktet. Når det gjelder hardware'n er visstnok T630 en del raskere enn Z600. Alle tregheter fra T610 og Z600 skal være klinisk rensket bort. Anyway; ville gått for SE T630. Endret 16. april 2004 av voluz Lenke til kommentar
Star Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 t630 er en konge telefon jeg elsker den allerede... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå