Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

restarting av pc over nettverk

Anbefalte innlegg

jeg var på LAN i forige helg med noen kamerater..

en av dem klarte å restarte pc'en min over nettverket, noe som var ganske irriterende..

jeg er ganske gal etter hevn og siden vi skal på LAN igjen om to uker vil jeg at han skal få igjen med samme mynt..

er det noen som veit åssen han gjorde det??

gla får alle svar

Endret av Natrium
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
men er det ingen som veit hvor får man tak i den Script Kiddie greia...

ScriptKiddie er et konsept, ikke et program.

Og jeg hater sånne idioter, både de som bruker det, og de som lager det :angry:

Dersom du skal gjøre noe f**enskap, kan du ihvertfall ha dannelsen til å lære deg det selv, IMHO.

Lenke til kommentar
Ja, ScriptKiddies er for tufser.

Det er j**** irriterende når de sitter der og sier

"jeg kan hacke bla bla bla " og ødelegger for alle andre

Er jo mulig han brukte den gode gamle slageren Sub7.. Et lite prgram som er som skapt for "LAN morro", men jeg vil be en vær tenke seg om før de brukere et program som dette :yes: Om du selv blir utsatt for det er det veldig lite morro.

Installer AntiVirus og brannmur som er någenlund "up to date" så skal det HELT garantert ta knekken på ting som Sub7. Ha også et sikkert passord, dvs ikke et 3 siffret et som alle kan oppdage...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Er jo mulig han brukte den gode gamle slageren Sub7.. Et lite prgram som er som skapt for "LAN morro", men jeg vil be en vær tenke seg om før de brukere et program som dette :yes: Om du selv blir utsatt for det er det veldig lite morro.

Installer AntiVirus og brannmur som er någenlund "up to date" så skal det HELT garantert ta knekken på ting som Sub7. Ha også et sikkert passord, dvs ikke et 3 siffret et som alle kan oppdage...

Det var jammen bra at du oppgav navnet på programvaren *stønn*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Ja, spesielt når de _ikke_ kan hacke, men sitter og trykker på et grafisk grensesnitt noen har laget for de. Vel, de er aldri lenger unna enn et "ping of death" evt. rekkevidde for en knyttneve på LAN :devil:

Lenke til kommentar

Hvis at du er voksen og hev deg over hans nivå. Hvis du tar hevn så er du ikke noe bedre enn det han er. Bare konsentrer deg om å beskytte deg, noe du og alle andre bør gjøre uansett.

Noen tips:

* Hold windows og office oppdatert gjennom Windows Update

* Bruk lange og avanserte passord

* Brannmur

* Anti-virus som holdes oppdatert

* Ikke vær pålogget som administrator når du ikke må

* Gi den innegygde brukeren "administrator" et annet navn

* Deaktiver "gjest"-kontoen.

Lenke til kommentar

Det var jammen bra at du oppgav navnet på programvaren *stønn*

Folk får jo tak i slikt uansett bare de søker litt, det lærer bare folk å holde maskina si bittelitt sikker, aldri hatt noe stor tro på å tilbakeholde informasjon på ting som man lett finnner ut uansett.

AtW

Lenke til kommentar
det var ikke ment den veien.. jeg vil bare ha hevn etter at han restarta pc'en tre fire ganger mens jeg lasta over filer og måtte der med begynne på nytt

Den beste "hevnen" du kan få er vel å forhindre at han og andre kan få gjort dette neste gang?

Følg oppskriften til ob1.

Endret av Sabbath
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...