Gå til innhold

Beste CPU til overklokking til under 2500kr


Anbefalte innlegg

Hvis jeg ønsker meg en god klokker både på kraftige luftløsninger og vannkjøling (som jeg planlegger å kjøpe senere), som gir meg høy ytelse i spill og middels tunge applikasjoner (Photoshop o.l.) og har et CPU budsjett på 2500kr max (opptil 3000kr hvis det gir mye ekstra ytelse) hva bør jeg velge? Bør jeg eventuelt vente?

Det er ingen øyeblikkelig hast, men jeg bør få en ny CPU på plass innen slutten av sommeren.. kan i verste fall kanskje vente til litt ut på høsten ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

amd.. jeg er jo en amd fan, men missliker den litt på frunn av varmen, har ikke erfaringer med pentium, har hatt en mad xp 2800 den gikk fint an å overklokke, men ble litt vel høyt etter vert (den er dø).

har nå en amd xp 2500 overklokka til xp 3200, den er litt vell varm syntes jeg.

 

kjøp 64 prosessorene til amd.....

 

 

 

 

smak og behag...pentium eller amd

Endret av Harry_-_
Lenke til kommentar
hvis du overklokker FSB en blir også frekvensen på AGP-PCi kort bli høyere å høyere

 

kan resultere at du skader dine agp - pci kort

 

de skal ikke gå over 66 / 33 mhz (agp / pci) noe som du knasje vet

 

maximum for pci er 40 mhz

kanskje derfor radeon 9800 pro`en min tokk kvelden :cry::hmm:

Lenke til kommentar

Hvis du skal overklokke har jeg ett kjempetips til deg!!

Kjøp AMD Athlon XP Mobile fra itbutikken.no

Den kjører på enten 1.35 eller 1.45 volt orginalt , har fsb på 266 mhz og er helt ulåst. Har bestilt en selv og venter i spenning!! Alt du trenger er ett vanlig socket A hovedkort for å kjøre den . Bare husk å passe på at det er riktig versjon , siden den kommer som socket A og som uA eller noe slikt.

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...470&hl=athlon+m

Lenke til kommentar
hvis du overklokker FSB en blir også frekvensen på AGP-PCi kort bli høyere å høyere

 

kan resultere at du skader dine agp - pci kort

 

de skal ikke gå over 66 /  33 mhz (agp / pci) noe som du knasje vet

 

maximum for pci er 40 mhz

kanskje derfor radeon 9800 pro`en min tokk kvelden :cry::hmm:

kan være en mulighet for det :)

 

kipt å ødelegge et skjermkort på den måten da :ermm:

Lenke til kommentar
Tror AMD64 3200+ klokker generelt best! 

Akkurat dette jeg lurte på, koster en 500kr mer, men jeg er villig til å betale det for 200mhz extra :)

 

Hvis du skal overklokke har jeg ett kjempetips til deg!!

Kjøp AMD Athlon XP Mobile fra itbutikken.no

Den kjører på enten 1.35 eller 1.45 volt orginalt , har fsb på 266 mhz og er helt ulåst. Har bestilt en selv og venter i spenning!! Alt du trenger er ett vanlig socket A hovedkort for å kjøre den . Bare husk å passe på at det er riktig versjon , siden den kommer som socket A og som uA eller noe slikt.

Hmm, er ikke sikker på denne.. har en XP2400+ selv nå, vet ikke hvor mye mer jeg får ut av den.. men hk'et mitt er elendig, så jeg måtte ha kjøpt nytt hk uansett. Tror jeg derfor går for 64-bit versjonen :yes:

 

Noen ide om hvilket hk jeg burde kjøpe?

Lenke til kommentar
Tror AMD64 3200+ klokker generelt best! 

Akkurat dette jeg lurte på, koster en 500kr mer, men jeg er villig til å betale det for 200mhz extra :)

 

Hvis du skal overklokke har jeg ett kjempetips til deg!!

Kjøp AMD Athlon XP Mobile fra itbutikken.no

Den kjører på enten 1.35 eller 1.45 volt orginalt , har fsb på 266 mhz og er helt ulåst. Har bestilt en selv og venter i spenning!! Alt du trenger er ett vanlig socket A hovedkort for å kjøre den . Bare husk å passe på at det er riktig versjon , siden den kommer som socket A og som uA eller noe slikt.

Hmm, er ikke sikker på denne.. har en XP2400+ selv nå, vet ikke hvor mye mer jeg får ut av den.. men hk'et mitt er elendig, så jeg måtte ha kjøpt nytt hk uansett. Tror jeg derfor går for 64-bit versjonen :yes:

 

Noen ide om hvilket hk jeg burde kjøpe?

AMD 64 3200+ har ikke 200mhz ekstra, men den har 1 mb L2 cache. (ikke at dette utgjorde særlig stor del fra 3000+ til 3200+, men kjekt å ha)

Cpu'en er jo generelt raskere + at den klokkes lengre så hvorfor ikke bruke 500kr ekstra på noe som er både "framtidsrettet" og bra.

 

Ville gått for nforce3 250 som er rett rundt hjørnet. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar

siden det vil ha agp\pci lås. desverre vil de ikke ha soundstorm audio.

 

men de er det beste valget til kolokking tror jeg.

blir pennende om amd snart kommer med lav-volts versjoner av athlon64..

de mobile nå fortiden bruker akkuratt det samme som descop versjonene sist jeg sjekka.. de er vel ulåste tror jeg..

Lenke til kommentar
amd.. jeg er jo en amd fan, men missliker den litt på frunn av varmen, har ikke erfaringer med pentium, har hatt en mad xp 2800 den gikk fint an å overklokke, men ble litt vel høyt etter vert (den er dø).

har nå en amd xp 2500 overklokka til xp 3200, den er litt vell varm syntes jeg.

 

kjøp 64 prosessorene til amd.....

 

 

 

 

smak og behag...pentium eller amd

Vel... Nå er ikke AMD de varmeste da, ganske lenge siden de var det... Ser ikke ut til at det skal endre seg heller... Link

Endret av CSSSK
Lenke til kommentar
hvis du overklokker FSB en blir også frekvensen på AGP-PCi kort bli høyere å høyere

 

kan resultere at du skader dine agp - pci kort

 

de skal ikke gå over 66 /  33 mhz (agp / pci) noe som du knasje vet

 

maximum for pci er 40 mhz

kanskje derfor radeon 9800 pro`en min tokk kvelden :cry::hmm:

kan være en mulighet for det :)

 

kipt å ødelegge et skjermkort på den måten da :ermm:

Det er derfor nVidia har AGP/PCI-lock i sine brikkesett (senere enn nForce2) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...