Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL: bluecom vs. telenor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prisene er jo like , ville gått for BC, fordi oppetiden er bra, og hastigheten ligger veldig bra.. men det varierer veldig da.

 

Noe jeg ikke liker med BC er halvårlig faktura, men dette kan endres etter første betaling.

 

Har hatt begge disse ISP, og vil si meg mest fornøyd med BC.

Lenke til kommentar

det som er negativt med bluecom er at når de setter ned prisene, så må de som er gamle kunder der selv sørge for å si ifra til bluecom at de også vil ha de nye prisene. Og da må de godta å binde seg til 12 ny mnder, hvis de ikke har kommet seg ut av bindingstida da... Selv så slapp jeg det ettersom jeg foretok meg en hastighetsendring istedet for ny pris. Der er vel telenor noe bedre. Alle kunder får nedsatt priser når de setter ned prisene... Uten at det påvirker bindingstiden...

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Telenor tilbyr, i tillegg til høy hastighet til lav pris, gratis Norton Antivirus og fri nedlastning fra ICanal. Fra ICanal kan du laste ned spill, filmer osv. De har i tillegg døgnåpen kundeservice, og "kundeservicechatt" over internett.

 

Selv har jeg hatt Telenor ADSL i litt mer enn et år, og jeg har enda ikke opplevd nedetid.

Lenke til kommentar
Telenor tilbyr, i tillegg til høy hastighet til lav pris, gratis Norton Antivirus og fri nedlastning fra ICanal. Fra ICanal kan du laste ned spill, filmer osv. De har i tillegg døgnåpen kundeservice, og "kundeservicechatt" over internett.

 

Selv har jeg hatt Telenor ADSL i litt mer enn et år, og jeg har enda ikke opplevd nedetid.

Kanskje riktig det..

 

 

JEg ville klart gått for BC, rett og slett fordi jeg ikke liker Telenor.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Slik som tilbudet til telenor er nå, så ville jeg faktisk valgt de.

 

Lavest oppetid i norge, kompensasjon for overhead, du får med Norton Internet security, Icanal, ingen nedlastingssperre lengre, og høy hastighet.

 

I tillegg har du 24 timer kundeservice og chat på nett med kundebehandlere.

 

Bluecom kan ikke matche dette, men det er jevnt.

Lenke til kommentar

Helt klart BC!

* Topp kundeservice, ringer tom tilbake hvis de må søke litt.

* GODE supportere som veit hva de driver med, ikke bare veiviser folk som sitter med sjekkliste boka (ala TN..)

* Ok priser

* Rett på nett med flere pcer, ikke noen sær protokoll.

* Ikke begrensninger på DL (TN har tatt bort dette, men man må fortsatt gjøre ting manuelt).

* Rask levering (veit ikke hvordan dette er, men jeg får levert etter ca 14dager, TN sa ca 4-6 uker.)

 

TN har vel døgn åpen support, men jeg har modem i backup så jeg klarer meg vel noen timer uten linja, hvis det mot formodning skulle dette ned engang...

Lenke til kommentar
Lavest oppetid i norge, kompensasjon for overhead, du får med Norton Internet security, Icanal, ingen nedlastingssperre lengre, og høy hastighet.

Overhead er kompensert for alle som leverer på Jara inkl Online og BC.

Oppetiden er nok nokså lik på landsbasis, man kan ikke dømme noen ISP basert på erfaring på ei eller noen få linjer.

Lenke til kommentar

Tror nok at jeg må hive meg på bølgen her..

 

Kan absolutt anbefale Bluecom. Jeg hadde i startfasen problemer med linjen min - og hadde derfor en løpende kontakt med deres kundeservice - problemet ble løst ved en oppgradering/utskifting av utstyr i telefonsentralen. Etter dette har jeg knapt merket nedetid.

 

Ellers er det nydelig å ikke måtte logge meg på nettet, slik jeg forstår man må med Telenor (med mindre man setter opp en routerløsning el.).

 

Og så lenge jeg har mulighet til å få bra hastighet til hyggelig pris i takt med utviklingen, bryr det meg egentlig lite at bindingstiden samtidig blir forlenget.

 

- Wes

Lenke til kommentar

tro det eller ikke men jeg fikk faktisk mail fra bluecom for noen dager siden, jeg hadde sent mails angående denne prisendringen, og jaggu fikk jeg satt ned prisen, of en smiley og ønske om god helg også, det var jammen forandring fra de andre gangene jeg har hatt noe med dem å gjøre, de var kjipe i starten, men det er 2 år siden, sikkert ikke samme folka som sitter i kundebehandlinga nå som før.

 

angående nedetid , så bruker jeg å dette ut midt på natta, i 3-4 tia. men det varer som regel bare 10 min, så er jeg på nett igjen, så det kan jo være hva som helst. og det skjer ikke mer enn 1 gang i uka som jeg kan huske.noen ganger er det lengre mellom .

 

torsdagsklubben, jippi!!!

Lenke til kommentar

Må skryte av TeleN i det siste. Ingen nedetid på ca et år.

Leverer bedre download hastighet enn dey jeg skal ha (litt dårligre på upload)

Meget god kundeservice på tlf og chat og bedre priser enn det har vert før.

 

+mye annet som allerede er nevnt.

Lenke til kommentar
tro det eller ikke men jeg fikk faktisk mail fra bluecom for noen dager siden, jeg hadde sent mails angående denne prisendringen, og jaggu fikk jeg satt ned prisen, of en smiley og ønske om god helg også, det var jammen forandring fra de andre gangene jeg har hatt noe med dem å gjøre, de var kjipe i starten, men det er 2 år siden, sikkert ikke samme folka som sitter i kundebehandlinga nå som før.

 

angående nedetid , så bruker jeg å dette ut midt på natta, i 3-4 tia. men det varer som regel bare 10 min, så er jeg på nett igjen, så det kan jo være hva som helst. og det skjer ikke mer enn 1 gang i uka som jeg kan huske.noen ganger er det lengre mellom .

 

torsdagsklubben, jippi!!!

Du var ikke den eneste som sendte en liten klage mail til bluecom ;)

Fikk med meg 5 kamerater som også har bluecom for å si ifra at; dette tolererer vi ikke, skal telenor sette ned prisen så skal bluecom følge etter, enten de vil det eller ei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...