Tone29 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 har en canon ixus digitalt kamera som jeg har hatt prob med batteriet på. Har nå byttet dette, men etter 4-6 bilder så er det fulladdet batteriet flat. Slår av kamerate en stund og når jeg slår det på kan jeg bruke det en stund. Har noen vært bort dette problemet. Har trudd det var laderen, men det var det ikke. Noen som kan hjelpe Tone Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Her finns flere muligheter for feil. Jeg foreslår at du tar kontakt med leverandør/salgsted av kamera for å fremsette en klage. Husk at du har 5 års reklamasjonsrett på feil og mangler med kamera etter Kjøpsloven. (Forbrukerkjøpsloven) Selger sier ofte at du 'bare har' 1 års garanti e.l. Får du problemer, kontakter du Forbrukerkontoret. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Du har altså kjøpt nytt batteri? Hvis batteriet ditt er nytt og laderen fungerer som den skal så virker det jo rart at det bare varer til noen få bilder. Da må det jo være noe galt med kameraet. Har du en kamerat med Ixus kamera som du kunne prøvd batteriet i? Lenke til kommentar
Tone29 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Nei har ikke det. Met.n batteriet er helt nytt så det er vel noe feil med kamerat Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Eller kanskje feil med laderen? Flere muligheter her, gjør derfor som nevnt under mitt tidligere innlegg. Lenke til kommentar
Tone29 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Gjør det. Vet du om noen plasser på nettet hvor dette er nedskrevet? mener loven altså. Har kjøpt dette på japan photo i Trondheim og en person som jobber der er så frekk og utidig at det er helt sykt. Takker så mye for svaret Tone Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Gjør det. Vet du om noen plasser på nettet hvor dette er nedskrevet? mener loven altså. Har kjøpt dette på japan photo i Trondheim og en person som jobber der er så frekk og utidig at det er helt sykt. Takker så mye for svaret Tone Kjøpsloven: Loven gjelder for kjøp foretatt før 1. juli 2002 Forbrukerkjøpsloven, trådte i kraft 1.7.2002 EDIT: Og denne Lov om kjøp. Endret 15. april 2004 av Pingla Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hvilken Ixus modell er det? Når kjøpte du kameraet? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Bra Pingla! Har samlet noe om Kjøpsloven, og gjengir det her: Kort og godt om Kjøpsloven: Kjøpsloven gir deg rett til å klage i 5 år på mangler med en vare som er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Selger må sannsynliggjøre en konkret årsak til at feilen er kundens skyld, hvis han skal slippe unna. I Stavanger byrett ble Nokia dømt til å betale reparasjonen av en videospiller, som røk etter tre og et halvt år. Kilde: Forbruker Rapporten Nr. 10/96 s.44. Saken gikk helt til høyesterett, der kjøperen fikk medhold. Kilde: Dine Penger Nr. 1/2002 s. 78. Dommen er m.a.o. rettskraftig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå