Gå til innhold

Problemer med Abit NF7-s V2.0 HK

emperorM

Anbefalte innlegg

Tips !

1. Les brukermanual.

2. Få hjelp av noen som kan dette.

Må le av endel innlegg her, newbies med gode forslag....hmm.

Vel, godt folk vil bidra, men bare TROR man at man vet hva feilen er.....er det bedre å ikke skrive noe. Vet man det derimot.....

hilsen

NFS7-S v.2.0 kort eier som er meget fornøyd med ABIT.

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen!.

Har snudd vifta 180 grader rundt, og fant ut at det var grunnen til at alarmen kom.

Det som skjer nå er at maskinen starter opp, og slår seg ikke av slik som sist. Den nekter bare å boote. Har sjekka alt av ledninger, resetta cmos'en, tatt ut og inn batteriet. Maskinen står bare og går, ingen kontakt med skjerm og nekter å boote.

Noen som har peiling på hva jeg kan ha gjort galt, eller hva som er feil?

Jeg tror det enten er cpu'en som er gått til helvete eller så er RAM brikken jeg har kjøpt defekt. Dette pga av at det er RAM'en og cpu'en maskinen først sjekker når man starter opp.

Har ikke kjølepasta på cpu. Kan dette være grunnen?

-emperorM-

Brutteren hadde samme brobet med samme HK ... visste seg å være kortslutting mellom chassis og HK ... prøv å bare bruke de 4 mest neødvendige skruene (ett i hvert hjørne).

Dette er faktis et "vanlig" problem med dette HK (les; sett flere som har hatt det)

Lykke til.

EDIT: Så det var fckd CPU .. lar posten likevell henge som "oppslagsverk", da dette som sagt er en "vanlig" feil

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg sliter med en NF7 2.0 som når jeg starter bare gir uendelig med lange beeps som jeg ikke skjønner hva betyr. Den er helt ny og alt ser ut til å være på plass, jeg er vant til at hvis det er kortslutning er det helt dødt, men her starter alt, bare intet skjermbilde.

Noen som har ramlet borti dette?

Jan

Lenke til kommentar

Høres ut som du har gjort samme feil som meg. Prøv å snu vifta 180 grader rundt.

Til de som spurte meg hvordan cpu vifte jeg har -> Thermaltake Silent Viking Ultra Volcano9

A1460 Socket A AMD XP3400+

Skal holde til den cpu'en jeg har inne nå. Amd Athlon 1500+. Jeg har måtte klokket den ned og, men det kan være pga mangel av kjølepasta.

-emperorM-

Lenke til kommentar

Merkelig, kan en virkelige vite hvilken vei vifta er satt på..og kan vifta settes på galt?...jeg har ikke satt sammen pc'en, jeg er den som er gitt resultatet for fiksing hehe...

Men hvis vifta er satt på feil skal jeg rette på det selv om jeg misliker og ta av den pga pasta søl og fare for kjernekrunch ;)

Janster

Lenke til kommentar

jeg og hadde problemer med kortet. svart skjerm. sendte det til komplett, de sa det var i orden og fikk samme hk tilbake...påstår de. tror de og sa det funka etter en flash av bios. Alt tyder på at jeg gjorde noe galt, at jeg ikke kan flashe bios.

fikk hk, om det var det samme eller nytt, det virka, overklokka fikk svart skjerm, jeg flasha bios og det virka igjen. Skulle ikke tro det var samme hk.

Snekkeren hadde samme problemet men snekkeren er snekkeren og han fant ut feilen. jeg husker ikke hva det var, ikke han heller men det var noe med spenningen på en eller anen komponent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...