Gå til innhold

Problemer med Abit NF7-s V2.0 HK

emperorM

Anbefalte innlegg

Hei!

Muligens minne problemer.Prøv og få lånt en brikke og prøv da..

Hvor stort er poweret ditt og merke?

Har selv abit nf7-s2.0.Og når det har vært noe galt har det vært dårlig minne..

Kan være at du ikke har presset brikkene godt nok ned....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk den samme alarmen på mitt hk og grunne var at jeg hadde satt kjøleren gal vei...sikkert en klassisk feil siden så mange gjør dette...Alarmen du hører er nok cpualarmen hvis jeg ikke husker feil da jeg leste om søk og feil på nettet... :hmm:

Foreslår at du tar av cpu kjøleren og sjekker om den står riktig vei før du gjør noe annet..Husk kjølepasta da... :yes:

Ps...hadde vært fint om du fortalte om du fikk fiksa feilen og hva den var....

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Dere sier at man bør prøve en annen rambrikke.

Jeg er 14 år, kjenner ingen som er bedre med hardware enn det jeg er og har dårlig med penger. Så når dere sier " prøv en annen rambrikke" er ikke alltid det så lett for sånne som meg. Dette ble litt off-topic, men det er nok minnebrikken som forårsaker problemet

Lenke til kommentar

Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards

1. No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board

2. One beep - board is working fine

3. One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU

4. 1 short(Beep) System booting is normally

5. 2 short(Beep) CMOS setting error

6. 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR

7. 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error

8. 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error

9. 1 long - 9 short(Beep) ROM Error

10. Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly

11. Short(Beep) continuous POWER supply has a problem

12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages

Har forresten NF7-S v2.0 og har hatt 2stk. som har funket perfekt, samme med 2 andre kamerater som har Abit NF7-S v2.0 ;)

PS! Beep Codes tatt fra Logan's Abit NF7-S v2.0 Guide

Endret av sindre313
Lenke til kommentar
Jeg har ikke noen problemer med mitt Abit kort..

Virker som jeg er "The Chosen One" ;)

:thumbup: da er vi 2 om å være "the choosen one"

Hadde også litt uling til å begynne med, men alt løste seg ved å sette rambrikken i en annen ramslott. Kortet er RÅBRA, håper du får det til å funke. Sjekk også ut strømforsyning, viktig at det er nok strøm ja:)

Lenke til kommentar

Sikker på du har rette cpu instillinger i bios? Det som skjer meg når jeg prøver å overklokke en cpu og skru opp vcore er at maskinen plutselig ikke vil boote og alarmen går. Det røde lyset er normalt. prøv en 'load optimized settings' i bios og se hva som skjer.

Først trodde jeg det var minnet, men der har jeg skrudd volten på fullt og fått noelunde rett MHz. Skjer bare her hvis en innstilling for cpu er for voldsom.

En mulighet er at trafoen er svak. min er på 350w, og jeg ser på en systeminfo sak her at dette med å skru opp vcore suger litt strøm.

Endret av Shiva
Lenke til kommentar

"12. A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages"

Er denne sirenen jeg hører. Skal prøve å snu cpu-vifta og se om det er problemet. Hyggelig at alle er så hjelpsomme. Takk for alle tips!

-emperorM-

Lenke til kommentar

Hei igjen!.

Har snudd vifta 180 grader rundt, og fant ut at det var grunnen til at alarmen kom.

Det som skjer nå er at maskinen starter opp, og slår seg ikke av slik som sist. Den nekter bare å boote. Har sjekka alt av ledninger, resetta cmos'en, tatt ut og inn batteriet. Maskinen står bare og går, ingen kontakt med skjerm og nekter å boote.

Noen som har peiling på hva jeg kan ha gjort galt, eller hva som er feil?

Jeg tror det enten er cpu'en som er gått til helvete eller så er RAM brikken jeg har kjøpt defekt. Dette pga av at det er RAM'en og cpu'en maskinen først sjekker når man starter opp.

Har ikke kjølepasta på cpu. Kan dette være grunnen?

-emperorM-

Lenke til kommentar

Ikke bekymre deg over strømforsyninga, den skal holde fint. Ihvertfall til å boote! Hvis du fortsatt er usikker kan du koble fra unødvendige ting som trekker strøm.

Jeg tror det er CPU'en din som er defekt. Har opplevd akkurat det samme som du sier, og det var CPU. Prøv en gammel athlon eller tbird hvis du har liggende, hvis de fungerer så vet du feilen.

Endret av enmannen
Lenke til kommentar

Da var maskinen oppe å går igjen. Det var cpu som hadde gått fyken. Fått låne en annen cpu hos en kompis. 1500+

Bare ett problem. Når cpu var normalt klokket, så gikk det en liten stund - og vips så gikk alarmen på hovedkortet. 70 grader på cpu'en. Så jeg har klokka den ned fra 133 mhz til 100. Da holder den seg rundt 50-60. Jeg har ikke kjølepasta på cpu siden det ikke er min. Hvor stor effekt har egentlig kjølepasta med tanke på varmen på cpu?

-emperorM-

Endret av emperorM
Lenke til kommentar

Jeg må føye meg i rekken med de som ikke hadde problemer med dette HK`et, eneste jeg surra med var å sette de 2 ddr RAM brikkene ved siden av hverandre så jeg ikke fikk dual ddr :cry:

Hvilken vifte bruker du til CPU`en din( evt den du låner ), virker litt på meg som om det er problemer med denne siden det er såpass varmt, kan ha vært dette som har skadet din CPU.

Sjekk om ikke du kan finne en annen vifte, eventuelt det kanskje er for varmt i kabinettet ditt.

Lykke til :thumbup:

Endret av Hoel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...