Gå til innhold

CW-sub vs CW-sub

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, vincent_vega, jeg tror du burde utvide audio-horisonten din litt. Grov, hemningsløs flaprebass er bare morsomt så lenge man ikke vet bedre. Ta deg en tur innom Hifiklubben en gang og be om å få høre på noen hifi-subber :-)

Har lest hver ny hifiklubben katalogen siden jeg var fjorten år,dvs i seks år så jeg er godt nok opplyst på det området!

Har en 15" sub i cerwins' classic serie me 450 W innebygd forsterker nå,men har lenge gått og vurdert om den skal skiftes ut med Dali's SWA 15... Har hatt Dali SWA 12 før, å det var den beste jeg har hatt! Dali kan faktisk lage gode subber... :yes:

Lykke til med prosjektet, høres spennede ut!! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg har lest igjennom ditte forumet. Eg skulle til å kjøpe dinna CERWIN VEGA CLSC-15S Subwoofer men no trur eg att eg forandrer meining. og kjøper 12" av same type. Eg skal fylle et rom på 30 kvadrat meter og det er 2.5 m høgt. Den skal brukast til musikk for det meste, men også film.! So ka har dokke å annbefale.? Kva børr eg velge?

Ole-Johan

Lenke til kommentar
koffor ingen vil svare meg.!!

godt spm...

Jeg tror begge subwooferne vil spille ganske likt, men du vil nok oppleve en

15" ville jo være kraftigst og skape et øredøvende lydtrykk, men den er kanskje ikke like bra til musikk som 12" fordi 15" må flytte mere luft og blir da tregere.

Det kommer helt an på om du prioriterer musikk eller film her. Musikk 12", Film 15".

Vil tippe begge passer 30kvm bra.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

bass er litt oppskrytt syns jeg. Bruk heller pengene på gode høyttalere.

Jeg var veldig glad i mye bass før. Og har en Tannoy sub med en 15". Når jeg hører på cder står den nesten på det laveste volumet. Den gir litt lyd fra seg, men ikke mye.

Mens når jeg hører på vinyl slår jeg den helt av.

Hvis du har plassert og innstilt en subb riktig så skal du kunne lukke øynene mens du hører musikken og da skal du ikke høre hvor eller at det i det heletatt er en sub i oppsettet

EDIT: ops dette var vist en veldig gammel tråd :dontgetit:

EDIT2: Official_Pimpmobile lag en egen tråd!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...