PØL1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Hei! Har redigert opptak fra DV-kamera og lagt til musikk. Jeg benyttet Pinnacle studio 8 og MP3 lydformat. På PC fungerer dette utmerket, men ved avspilling på DVD spiller i stua forsvinner lyden. Har forsøkt å lagre film i mpeg og avi uten at dette har hjulpet. Må jeg benytte meg av annet lydformat? Begynner å bli lei av alle forsøkene og håper nå på litt hjelp. Takker så mye. PØL Endret 15. april 2004 av PØL1 Lenke til kommentar
gussen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 DVD FORMAT Hei, Det er tre ting som er viktig for at du skal lykkes med å spille av en DVD i stuespilleren; 1. Stuespilleren må kunne spille av DVD-R eller DVD+R plater LINK: DVDRhelp.com 2. Videofilen du lager må være standard DVD-format; MPEG-2, 720x576 punkter (PAL), 25fps, Variable bitrate max 900kbps Ref: Ulead VideoStudio v.7, Pinnacle Studio v.8 el. v.9 3. DVD-platen du brenner må formatteres som standard DVD-video Ref: Ulead VideoStudio v.7, Ulead Movie Factory v.2 el. v.3, Nero Burning ROM Du vil da sitte med en standard DVD-plate med en standard DVD-film på som inneholder både lyd og bilde i henhold til spesifikasjonen. DV123 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå