Gå til innhold

Hva er Paypal?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Paypal er jo helt idiotsikkert da. Har brukt det mange ganger og det har aldri vært noe kluss. Pengene blir jo først overført til paypal og så videre til selger. Og på denne måten kan jo heller ikke selger svindle deg.

Endret av oifind
Lenke til kommentar

Pay Pal er en betalings tjeneste som baserer seg på en email-adresse som kundeidentifikasjon, som betaler / innbetaler penger direkte til/fra kontoen din...

Du må oppgi passord ofte under en transkasjon, og bekrefte ting og tang under hele veien. Mye sikrere enn visse webshopper i utlandet som sender VISA-kort infoen din med Form Mail på en åpen linje.

Tar omlag 4 dager å sette opp en konto i Norge, og er å anbefale.

Foreldre er alltid kritiske. Det er jobben deres.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Fordelen med PayPal er at du må verifisere at du faktisk har tilgang til den kontoen som bankkortet tilhører. Det skjer gjennom at de (PayPal) tekker en dollar fra kortet når du registrerer deg. Transaksjonen får en id på fire siffer (om jeg ikke husker mye feil) som du må gjengi før paypal-kontoen er aktivert og kan benyttes. Dermed blir det en del vanskligere å misbruke bankkortet.

Jeg har benyttet PayPal ved en rekke anledninger og anbefaler tjenesten på det sterkeste.

:danse sa reven

Lenke til kommentar
Mulig jeg forveksler to saker her, men mener å ha lest om svindel av brukerne av paypal for noen måneder siden... Noen andre som husker noe? :shrug:

Det var noe "phishing" greier med PayPal, det var det, vet ikke om det er det du tenker på. Paypal er utrolig greit det, jeg bruker det selv, men har hørt at det ikke er like greit om en faktisk skal ha kontakt med noen bak det hele av en eller annen grunn. Men som sagt, har brukt PayPal til en 70 transaksjoner eller noe, uten problemer overhodet.

PS: PayPal ble ikke utviklet av Ebay, men EBay kjøpte det opp for noen måneder siden.

Lenke til kommentar
Mulig jeg forveksler to saker her, men mener å ha lest om svindel av brukerne av paypal for noen måneder siden... Noen andre som husker noe? :shrug:

Ja , jeg var ute for det og skrev om det her. Fikk en mail som gav seg ut for å være Paypal og der det sto at du skulle fylle ut opplysninger for å bekrefte at kontoen var aktiv eller noe sånn.

Så det er noe man bør være obs på hvis det kommer mail fra "paypal".

Lenke til kommentar
Ja , jeg var ute for det og skrev om det her. Fikk en mail som gav seg ut for å være Paypal og der det sto at du skulle fylle ut opplysninger for å bekrefte at kontoen var aktiv eller noe sånn.

Så det er noe man bør være obs på hvis det kommer mail fra "paypal".

Joda, det er nok den phishing-saken det. Men på PayPal sine egne sider anbefaler de deg og ikke følge linker du får io mailer, samt gir deg en pekepinn på hvordan en reell mail fra dem skal se ut (hvordan de titulerer deg også videre).

Det er generelt sett sunt å behandle all mail på med kynisisme og skeptisisme.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
om de er kritiske, så hadde heller MPX eller Netshop sine metoder virket mindre sikkre.

Jeg vil ha den CDen :p

Du er snart 18 år og sliter med å få tak i cden p.g.a foreldre?

hmm... I og med at han skal bruke foreldrenes bankkort...

Om du hadde en sønn, ville du da bare gitt bort bankkortet ditt og latt han bruke en netttjeneste du ikke engang viste hva var?

og forsåvidt en tjeneste HAN ikke viste hva var :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...